تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه نوگرایی مصرف کننده
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه نوگرایی مصرف کننده

این پرسشنامه توسط حسین وظیفه دوست و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی نوگرایی مصرف کننده از ابعاد مختلف می باشد.

این پرسشنامه دارای 6 سوال و 2 بعد:

  • نوگرایی گذرا
  • نوگرایی اجتماعی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه نوگرایی مصرف کننده تایید شده است.

شرکت ها برای رشد و توسعه خود، سود آوری بیشتر و تامین مزیت رقابتی نیاز به تولید محصولات جدید و نوآوری در محصولات دارند و از همین رو باید استراتژی هایی را در این خصوص طراحی و تدوین کنند. از طرف دیگر مشتریان به سازمان ها در رشد بیشتر کمک می کنند و نمی توان نقش مشتریان در توسعه سازمان را انکار کرد.

مصرف کنندگان نوآور به بازاریابی بهتر کمک می کنند؛ در واقع این مصرف کنندگان با خرید محصولات جدید سازمان نقش مهمی را ایفا می کنند. باید بدانید فرآیند تولید و نوآوری محصولات جدید کار ساده ای نیست و چه بسیار سازمان هایی که در جریان این فرآیند دچار شکست شده اند.

هر چه سازمان ها شناخت بیشتری از مصرف کنندگان خود و نیازهای آن ها داشته باشد، در فرآیند تولید محصول موفق تر عمل خواهند کرد و یک بازاریابی موفق با هدف گذاری برای جذب مصرف کنندگان نوآور شروع می شود؛ خرید مصرف کنندگان نوآور از سازمان به جریان نقدینگی مثبت کمک می کند و از طرف دیگر مخارج حاصل از تولید و توسعه محصول جدید را تا حد زیادی جبران می کند.

منظور از نوجویی ارائه یک ایده، فعالیت و یا محصول جدید از جانب یک شرکت یا گروه است و مهم ترین نکته ای که در این خصوص وجود دارد این است که این محصول باید با فناوری های روز دنیا همسو باشد. نوجویی یا نوگرایی مصرف کننده اشاره به میزان پذیرش و استقبال مشتریان از محصولات جدید ارائه شده در بازار دارد. 

زمانی که شرکت ها به نوجویی گرایش پیدا می کنند، به دنبال تغییر روش یا مد و استفاده از سبک های جدید هستند و سعی می کنند کالایی را به بازار ارائه کنند که شیک و جذاب باشد. از دیگر سو، همیشه مصرف کنندگانی وجود دارند که به دنبال خرید محصولات شیک و جذاب باشند و اینگونه روند خرید و فروش ادامه پیدا خواهد کرد.

بر اساس آنچه از پژوهش های طراح و محقق این پرسشنامه به دست آمده است، نوگرایی مصرف کننده از ابعاد مختلف قابل بررسی است و دو بعد مرتبط با این متغیر، ، نوگرایی گذرا و نوگرایی اجتماعی می باشد.

در صورت تمایل به ارزیابی متغیر نوگرایی مصرف کننده از ابعاد ذکر شده، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه نوگرایی مصرف کننده چیست؟

ارزیابی نوگرایی مصرف کننده از ابعاد مختلف هدف ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه دو مولفه دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام