پرسشنامه تمایل مصرف کننده به پشیمانی دلاکروئیس
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه تمایل مصرف کننده به پشیمانی دلاکروئیس
این پرسشنامه توسط دلاکروئیس و همکاران در سال 2007 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان حساسیت نسبت به پشیمانی بعد از خرید می باشد.
این پرسشنامه دارای 6 سوال و 2 خرده مقیاس است.
روایی و پایایی پرسشنامه تمایل مصرف کننده به پشیمانی تایید شده است.
رفتار خرید در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است؛ احتمالا سبک خرید کردن من با سبک خرید کردن شما تفاوت هایی دارد و دیدگاه هر کدام از ما به هنگام خرید یک محصول متمرکز بر یک معیار است. اما فکر می کنم همه ما با توجه به نوع رفتار و دیدگاه متفاوتی که در خرید کردن داریم، حتی شده برای یک بار از خرید یک وسیله پشیمان شده باشیم. آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که کمی پس از خرید یک محصول احساس ندامت و پشیمانی داشته باشید؟ با خود فکر کنید که چرا این محصول را خریدید یا می توانید این محصول را پس دهید؟
در نظر گرفتن چند عامل مختلف به هنگام خرید یک محصول می تواند از تجربه احساس پشیمانی پس از خرید کمتر کند؛ پیش از خرید یک محصول بهتر است به این موارد فکر کنیم که چرا می خواهیم این محصول را خریداری کنیم؟ خرید این محصول چه نفع و مزایایی برای ما در کوتاه مدت یا بلند مدت دارد؟ آیا من واقعا به این محصول نیاز دارم؟ آیا توان پرداخت هزینه و خرید این محصول را دارم؟ هرچه خرید هدفمند تر و با برنامه ریزی تری باشد امکان پیشمانی پس از خرید کمتر است.
عموما افرادی که لذت گرا هستند و برای خرید یک محصول هدفی جز کسب لذت یا سرگرم شدن ندارند، احساس پشیمانی بیشتری به هنگام خرید یک محصول تجربه می کنند. عوامل مختلفی در ایجاد پیشمانی بعد از خرید نقش دارند؛ به عنوان نمونه زمانی که فرد اعتماد به نفس کافی برای خرید یک محصول را نداشته باشد و با نظر دیگران و گرفتن تایید از آن ها خرید کند، ممکن است بعد از خرید پیشمان شود.
احساس رودربایستی، تجربه احساس خجالت، تلاش برای جلب محبت دیگران، عادت، خرید کردن از روی بیکاری و بطالت از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار بر ایجاد احساس پشمانی بعد از خرید است.
برنامه ریزی درست و خرج کردن به اندازه پول می تواند به افراد در خرید کردن منطقی کمک کند و از میزان حساسیت نسبت به پشیمانی بعد از خرید کم کند.
در صورتی که تمایل به ارزیابی میزان حساسیت نسبت به پشیمانی بعد از خرید داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط دلاکروئیس و همکارانش ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه تمایل مصرف کننده به پشیمانی دلاکروئیس چیست؟
ارزیابی میزان حساسیت نسبت به پشیمانی بعد از خرید هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط دلاکروئیس و همکاران ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت