تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت 

این پرسشنامه توسط محمد تقی امان و همکارانش ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت می باشد.

این پرسشنامه دارای 35 سوال و 4 بعد:

  • بعد قانونی
  • بعد اقتصادی
  • بعد اخلاقی
  • بعد نوع دوستانه می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت تایید شده است.

مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری یک از مطلوب ترین ویژگی های انسانی بوده که باعث وجه تمایز افراد از یکدیگر می شود؛ مسئولیت پذیری باعث رشد شده و تحول را به همراه دارد. مسئولیت پذیری یعنی خودمان را در قبال کارها و فعالیت هایی که انجام می دهیم، مسئول بدانیم و پیامد های مثبت و منفی فعالیت های خود را بپذیریم.

اگر اشتباه کردیم در صدد جبران اشتباه خود بر بیاییم و اگر راه درست را رفتیم به خودمان و عملکردمان افتخار کنیم.

در مباحث مدیریتی، مسئولیت پذیری در حیطه سازمانی تحت عنوان مسئولیت پذیری سازمانی یا شرکتی مورد بررسی قرار گرفته است. سازمان ها همانند افراد باید نسبت به بعضی مسائل خودشان را مسئول بدانند و مسئولیت پذیری باید در سازمان ها هم وجود داشته باشد.

مسئولیت پذیری اجتماعی

مسئولیت پذیری سازمانی انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها، مسئولیت پذیری اجتماعی است؛ مسئولیت اجتماعی شرکت ها اشاره به مجموعه فعالیت های اجتماعی یک شرکت، سازمان یا برند دارد و انجام هر فعالیت و کار نوع دوستانه و انسان دوستانه را شامل می شود. شرکت ها در قبال جامعه و مردم مسئولیت هایی بر عهده دارند و باید خودشان را ملزم به تلاش در راستای فعالیت ها و خدمات اجتماعی کنند.

در متون مختلف، مسئولیت های اجتماعی شرکت، به طرق مختلف تعریف شده است و تعریف مشخصی از آن وجود ندارد اما آنچه در میان تمام این تعاریف مشترک است، مسئولیت پذیری شرکت همراه با سود آوری، تعهد اجتماعی و توجه به محیط زیست و افراد است.

به عنوان نمونه شرکتی را در نظر بگیرید که محصولات مختلف آرایشی تولید می کند؛ این شرکت باید در تولید محصول به مواردی همچون جلوگیری از آسیب رسیدن به محیط زیست، حیوانات و افراد تلاش کند و این یک مسئولیت اجتماعی بر عهده این شرکت است.

شرکت های مختلف در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی می توانند با سازمان های مختلف همکاری نزدیکی داشته باشند و در فعالیت های اجتماعی مختلف شرکت کنند و با شرکت در فعالیت های اجتماعی به سهم خود تاثیر مطلوبی بر جامعه بگذارند. مسئولیت های اجتماعی شرکت ها را می توان به سه دسته تقسیم کرد و این دسته ها شامل، مسئولیت های محیطی، اخلاقی و خیرخواهانه است.

مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت در این پرسشنامه از 4 بعد، قانونی، اقتصادی، اخلاقی و دوستانه مورد بررسی قرار گرفته است. در صورتی که تمایل به ارزیابی مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت از این ابعاد داشتید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق ساخته شده، استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت چیست؟

این پرسشنامه با هدف ارزیابی مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ساخته شده است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

مو

این پرسشنامه 4 بعد دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام