پرسشنامه رضایت مشتری از بانک
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (1)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه رضایت مشتری از بانک
این پرسشنامه توسط دانشجویان دانشگاه تهران ساخته شده است. هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی رضایت مشتریان از بانکی که از آن استفاده می کنند، بوده است.
پرسشنامه رضایت مشتری از بانک دارای 48 سوال و بر اساس طیف لیکرت پنج درجه ای به صورت خیلی کم تا خیلی زیاد می باشد.
در این پرسشنامه 4 بعد کلی زیر مورد سنجش قرار گرفته است:
- عوامل فيزيكی
- عوامل خدمات رسانی
- ويژگي های رفتاری
همچنین این پرسشنامه دارای روایی و پایایی مناسب و نمره گذاری نیز می باشد.
رضایت مشتری
مشاغل گوناگون هر کدام با هر هدفی که بنیان گذاری شده باشند، سعی در ارائه خدمات به مردم دارند. زمانی که مردم از هر سازمان و یا نهادی در جهت رفع نیاز های خود بهره می گیرند و استفاده می کنند، مهم است که از خدماتی که دریافت می کنند، احساس رضایت داشته باشند. این احساس رضایت نیز بعد از استفاده از خدمات و یا محصولات جلوه گر خواهد شد.
فرقی نمی کند که سازمانی که به مردم خدمات ارائه می کند، جز سازمان ها و نهاد های دولتی باشد و یا جز نهاد های خصوصی. آنچه که دارای اهمیت است، نحوه مدیریت این نهادها و سازمان ها و خدماتی است که به مشتریان و مراجعان خود ارائه می کنند. به طور قطع می توان گفت نحوه ارائه خدمات از سوی نهاد ها و سازمان ها و ادارات با رضایت مندی مراجعان و مشتریان در ارتباط است. هرچه میزان خدمات دهی از سوی نهادها و سازمان ها بهتر و کاراتر باشد، رضایت مشتریان نیز بیشتر خواهد بود و در صورت رضایت بیشتر، مشتریان به این نهاد ها بیشتر مراجعه کرده و چرخه ی استفاده افراد از این مشاغل و تعاملات افراد با این نهاد ها گسترده تر و پویا تر خواهد بود.
یکی از این نهاد ها و سازمان ها بانک می باشد. بانک ها می توانند به صورت دولتی و هم خصوصی به مشتریان خود خدماتی را ارائه دهند. اینکه نحوه بانکداری از سوی مدیران بانکی چگونه است و چه خدماتی از سوی بانک مربوطه و کارمندانش به مشتریان ارائه می شود، بسیار مهم است. هرچه که افراد به عنوان یک مشتری از یک بانک استفاده بیشتری داشته باشند و در مقابل هرچه یک بانک بتواند نیاز های مشتریان خود را به نحو احسنت برآورده سازد و خدمات خوبی ارائه دهد، هم به مشتری و هم به روند رو به رشد بانک و موسسه خود کمک بیشتری کرده و هر دو طرف می توانند از مزایای خوب برخوردار شوند.
نحوه و روش خدمت رسانی از سوی کارکنان بانک به مشتریان و حتی محیط فیزیکی بانک و مکانی که بانک در آن واقع شده است، می تواند به میزان رضایت مشتریان از بانک تاثیر بگذارد. پس رضایت مشتری و مراجعان از موسسه و نهادی که از آن استفاده می کنند، بسیار مهم و دارای اهمیت است. این پرسشنامه نیز به بررسی میزان رضایت مشتریان از بانک می پردازد. اگر مشتری یک بانک هستید، در صورت تمایل می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
پرسشنامه رضایت مشتری از بانک چیست؟
این پرسشنامه در 48 سوال میزان رضایت مشتریان از بانک را می سنجد.
این پرسشنامه چند مولفه مربوط به رضایت را می سنجد؟
این پرسشنامه 4 مولفه کلی مربوط به رضایت مشتریان از بانک را می سنجد.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه دارای روایی و پایایی مناسب است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری و تفسیر دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری و تفسیر می باشد.
مقیاس این پرشنامه چیست؟ بر اساس مقیاس لیکرت است.
بر اساس مقیاس لیکرت پنج درجه ای است.
عالی بود تشکر
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت