تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه رضایت مشتری از قیمت و عملکرد کسب و کار
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه رضایت مشتری از قیمت و عملکرد کسب و کار

این پرسشنامه توسط بونیفس و همکارانش در سال 2012 در مالزی ساخته شده است.

پرسشنامه رضایت مشتری از قیمت و عملکرد کسب و کار این پرسشنامه که بر اساس مقیاس لیکرت  پنج درجه ای می باشد، دارای 25 سوال بوده و 7 مولفه کلی را می سنجد. این 7 مولفه عبارتند از:

  • اعتبار قیمت
  • قیمت نسبی
  • نسبت قیمت به کیفیت
  • عادلانه بودن قیمت
  • شفافیت قیمت
  • وفاداری
  • عملکرد مالی
  • عملکرد غیر مالی

این پرسشنامه دارای نمره گذاری نیز می باشد.

رضایت مشتری

همه ی ما در تمام طول عمر خود، مشغول به رفع نیاز های خود می باشیم. نیاز های ما می تواند انواع مختلفی داشته باشد و به طرق مختلف رفع شود. برخی از نیاز های ما به واسطه ی خرید و پرداختن وجهی به عنوان قیمت کالا بر طرف می شود و مراکزی برای خرید و رفع نیاز های ما وجود دارد. این مراکز که با هدف رفع نیاز مشتریان تاسیس و بنیان گذاشته شده اند، به ارائه خدمات به دیگران مشغول اند و همواره کالا هایی برای فروش و به منظور خرید مشتریان در این مراکز وجود دارد. هر چه افراد رضایت بیشتری از این مراکز داشته باشند، روند کسب و کار در آنان بهتر پیش می رود و رضایت مشتریان تاثیر مستقیم بر رونق کار این مراکز دارد.

تاثیر قیمت کالا بر رضایت مشتری

یکی از مواردی که به صورت مستقیم با رضایت مشتریان در ارتباط است، مربوط به قیمت و ارزش گذاری کالاهاست. یک مشتری در وهله اول برای خرید کالایی به برچسب حاوی قیمت بر روی کالا توجه می کند. مهم است که قیمتی که برای یک کالا در نظر گرفته شده است، منصفانه و بر اساس عدالت توزیعی باشد. قیمتی که برای یک کالا در نظر گرفته شده است، باید متناسب به حجم و کیفیت کالا باشد. قیمت کالا باید بر اساس اصول و قوانین درستی تغییر و افزایش و یا در صورت نیاز کاهش داده شود.

همچنین از موارد مهم برای خرید یک کالا مقایسه یک کالا با کالای تولید شده ی مشابه است. اگر یک کالایی نسبت به کالای دیگر از کیفیت کمتر ولی قیمت بیشتر برخوردار باشد، در روند رضایت مشتری بر خرید کالا تاثیر می گذارد؛ چرا که مشتری ای که قصد خرید دارد به صورت خودآگاه و هوشیارانه محصولات را با یکدیگر مقایسه می کند. در همین راستا اگر مشتری از کیفیت خوب و قیمت مناسب بهره ببرد امکان خرید مجدد و رضایت بالاتر وجود دارد. اصولا مشتریان در انتخاب و خرید یک کالا از سودی که ممکن است از این محصول بدست بیاورند چشم پوشی نمی کنند و حتما ضرر های کالا را مورد ارزیابی قرار می دهند. قیمت کالا ها باید منصفانه باشد و در قیمت گذاری کالا و خرید آن توسط مشتری شفافیت و منطق وجود داشته باشد.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه رضایت مشتری از قیمت و عملکرد کسب و کار چیست؟

این پرسشنامه در سال 2012 در مالزی توسط بونیفس و همکارانش برای ارزیابی رضایت مشتریان ساخته شده است.

در این پرسشنامه چند مولفه مورد ارزیابی قرار گرفته است؟

در این پرسشنامه 7 مولفه مرتبط با قیمت مورد ارزیابی قرار گرفته است.

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه دارای 25 سوال است.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری می باشد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام