پرسشنامه نوسازی استراتژیک کارآفرینانه
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه نوسازی استراتژیک کارآفرینانه
این پرسشنامه توسط امیرمحمد کلابی ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی مولفه های نوسازی استراتژیک کارآفرینانه در سازمان های رسانه ای می باشد.
این پرسشنامه دارای 41 سوال و 5 بعد:
- هم آفرینی ارزش
- کشف و بهره برداری از فرصت های محیطی
- چابکی استراتژیک
- قابلیت های سازمانی
- بازطراحی در مدل کسب و کار می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه نوسازی استراتژیک کارآفرینانه تایید شده است.
متخصصان حوزه مدیریتی از کارآفرینی سازمانی به عنوان یک روش ضروری و حیاتی برای رقابت موفق در عرصه های اقتصاد داخلی و البته جهانی یاد کرده اند. سازمان هایی که موفق به اجرای کارآفرینی سازمانی می شوند نسبت به رقبای خود در جایگاه والای رقابتی قرار می گیرند و با خلق فرصت های نوین و حفظ این فرصت ها و بهره برداری از آن ها به بهترین صورت، به منافع بسیار دست پیدا می کنند.
کارآفرینی سازمانی باعث عملکرد سازمان ها در موقعیت های مختلف شده و به حفظ عملکرد آن ها در زمان آشفتگی یا تغییرات کمک می کند.
کار آفرینی سازمانی دارای ابعاد مختلف است که یکی از ابعاد مهم آن، نوسازی استراتژیک است؛ نوسازی استراتژیک در حوزه کارآفرینی را باز تعریف رابطه سازمان با بازار تعریف کرده و در طی این فرآیند سازمان با حفظ رویکرد رقابتی برای نوسازی سازمان تلاش می کند، راهبردهای سازمانی مختلف را به کار می گیرد. نوسازی استراتژیک به نوعی به بهسازی و جوان سازی سازمان کمک می کند.
نوسازی استراتژیک را می توان در حیطه های مختلف کسب و کار به کار برد؛ برخی از کاربردهای نوسازی استراتژیک در استقبال از محصولات جدید، فناوری های نوآورانه و بدیع یا باز تعریف موقعیت های کسب و کار و ... است.
مهم ترین عواملی که باید در نوسازی استراتژیک کار آفرینانه وجود داشته باشد، تلاش برای تشخیص نیاز و به عبارتی نیاز سنجی از مخاطبان، داشتن خلاقیت در بازار سازی و تلاش برای ارائه نوآوری است. نوسازی استراتژیک کار آفرینی به ارتقای قابلیت های منابع انسانی، مالی، اطلاعاتی و... کمک می کند.
پس به منظور سازگاری با تغییرات در محل کار، پیشرفت و ارتقای کاری می توان از نوسازی استراتژیک کار آفرینانه کمک گرفت و توسعه و تحول بزرگ در سازمان به وجود آورد. نوسازی استراتژیک کار آفرینانه می تواند در هر سازمانی اجرا شود که سازمان های رسانه ای یکی از این سازمان ها است.
از نظر پژوهشگران و طراحان این پرسشنامه، نوسازی استراتژیک کار آفرینانه در سازمان با ابعاد مختلف از عوامل مختلفی تاثیر می گیرد. هم آفرینی ارزش، تلاش برای کشف و بهره برداری از فرصت های محیطی در جهت ارتقای کسب و کار، چابکی استراتژیک، میزان قابلیت های یک سازمان و باز طراحی در مدل کسب و کار از جمله عوامل تاثیر گذار بر نوسازی استراتژیک در سازمان های رسانه ای است.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر مولفه های نوسازی استراتژیک کارآفرینانه در سازمان های رسانه ای داشته باشید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبر نوسازی استراتژیک کارآفرینانه استفاده کنید.
پرسشنامه نوسازی استراتژیک کارآفرینانه چیست؟
ارزیابی نوسازی استراتژیک کارآفرینانه در سازمان رسانه ای هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 5 مولفه دارد.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت