پرسشنامه شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی
این پرسشنامه توسط مهسا ناظمی مقدم و همکارانش ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی مولفه های شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی می باشد.
این پرسشنامه دارای 84 سوال و 6 بعد می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی تایید شده است.
تحصیلات دانشگاهی یکی از ملزومات انتخاب شغل است؛ بسیاری از افراد به هنگام انتخاب شغل و پیش از شروع فعالیت در حرفه مورد علاقه خود، ترجیح می دهند که تحصیلات مرتبط با آن حرفه را داشته باشند. دانش و مهارت تخصصی در زمینه انتخاب شغل می تواند فرد را در حیطه کاری اش توانا جلوه دهد و باعث پیشرفت فرد در حوزه کسب و کار شود.
به هرحال هرچه دانش و مهارت فرد بیشتر باشد، انگیزه و اشتیاق برای حضور در محیط کار بالاتر می شود و بالطبع اثربخشی فرد در سازمان و برای سازمان بیشتر خواهد بود.
شایستگی های کانونی
در این خصوص لازم است متغیری را تحت عنوان، شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی، مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم. شایستگی های کانونی را می توان مجموعه صفات و ویژگی های تلقی کرد که انتظار می رود در دانشجویان فارغ از تحصیل وجود داشته باشد.
شایستگی های کانونی به این افراد کمک می کند که پس از فراغت از تحصیل با توجه به توانایی هایی که دارند در شغل مورد علاقه و آتی خود فعالیت کنند.
اما چگونه می توان شایستگی های کانونی را به دست آورد یا ارتقا دارد؟ ارتقای شایستگی های کانونی به طرق مختلف امکان پذیر است. گذراندن دوره ها و واحدهای درسی دانشگاهی یکی از راهکارهای ارتقای شایستگی های کانونی است.
از طرف دیگر، شایستگی های کانونی را می توان با شرکت در دوره های آموزشی و کارگاه های مختلف ارتقا داد.
مطالعات آزاد دانشجویی، شرکت در انجمن های مختلف، شرکت در جلسات بحث و گفتگو می تواند به ارتقای شایستگی های کانونی کمک کند. زمانی که افراد تبادل اطلاعات می کنند و با یکدیگر بحث می کنند، می توانند مهارت های خود را در این خصوص افزایش دهند.
شایستگی های کانونی در برنامه های آموزشی را می توان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دارد؛ از نظر محقق و سازنده این پرسشنامه، شایستگی فردی، شایستگی ارتباطی و سازمانی، شایستگی پژوهشی و فناوری، شایستگی دستیابی، انتخاب و حفظ شغل، شایستگی روانشناختی، آینده نگری، تحلیل، حل مسئله و تصمیم گیری، شایستگی رهبری و مدیریتی، شایستگی تفکر استراتژیک و مفهومی از جمله مولفه هایی هستند که با این متغیر در ارتباط بوده و در این پرسشنامه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
فکر می کنید تا چه اندازه از شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی حمایت می شود؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
پرسشنامه شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی چیست؟
ارزیابی شایستگی های کانونی در برنامه آموزشی هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه دارای 6 مولفه است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت