پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر گاروین
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر گاروین
این پرسشنامه توسط حاج جباری و سالمی چنار در سال 2012 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی کیفیت فراگیر است.
این پرسشنامه دارای 36 سوال و 8 بعد:
- عملکرد مدیریت
- درک کیفیت
- زیباشناسی محصول
- قابلیت سرویس دهی
- دوام محصول
- قابلیت انطباق
- قابلیت اعتماد
- ویژگی محصول می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر گاروین تایید شده است.
سازمان های مختلف برای تولید یک محصول باید از مراحل مختلف عبور کنند؛ تولید محصولات باید از پروسه و اصول خاصی پیروی کند. مهم ترین چیزی که در روند تولید یک محصول باید مورد توجه قرار بگیرد، نیاز سنجی از مخاطب است. اگر محصول تولید شده مورد نیاز مردم نباشد و کارایی خاصی نداشته باشد، گویی تولید محصول بی فایده بوده است. سازمان ها و شرکت های مختلف باید بر روند طراحی، تولید و کیفیت محصولات نظارت مداوم داشته باشند. به همین منظور، روند کیفیت فراگیر در هر سازمانی باید پیگیری شود.
کیفیت فراگیر چیست؟
روند کیفیت فراگیر یک روند مهم و مورد توجه در سازمان است؛ امروزه محققان توجه زیادی به این فرآیند درون سازمانی مرتبط با تولید محصول دارند. در یک تعریف کوتاه و خلاصه از کیفیت فراگیر باید آن را روند و تلاشی مستمر و پیگرانه در جهت، بهبود فرآیند های سازمانی مانند فرآیند تولید محصولات و ارائه خدمات معرفی کنیم.
هر فعالیتی که در سازمان صورت می گیرد باید در جهت حفظ و تامین منافع و نیاز مشتریان و ارباب رجویان باشد؛ اگر در فعالیت های سازمانی ارباب رجویان مورد توجه قرار بگیرند، سازمان از رقبایش پیشی می گیرد و می تواند با انجام کار در سطح بهینه و مطلوب نه تنها رضایت مشتری را جلب کند، بلکه زمینه پیشرفت را فراهم کند.
مدیریت کیفیت فراگیر از نیازهای شرکت و مشتریان و اهدافی که شرکت دنبال می کند، جدا نیست. تقریبا در هر فعالیت، تجاری، صنعتی و خدماتی می توان از مدیریت کیفیت فراگیر بهره برد و به واسطه آن کارایی و اثر بخشی را به حداکثر و خطاهای سازمانی را به حداقل رساند و دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را تسهیل کرد. لازم به ذکر است، مدیریت کیفیت فراگیر، منجر به هماهنگی بیشتر در سازمان می شود. زمانی که مدیریت کیفیت فراگیر اعمال شود، نه تنها در بخش های مختلف یک سازمان هماهنگی پدید می آید بلکه میان مشتریان و سازمان هم هماهنگی خوبی ایجاد می شود و این مسئله یک نکته مثبت برای سازمان است.
بنابر آنچه گفته شد، مواردی مانند عملکرد مدیریت، درک کیفیت، زیبایی شناسی محصول، قابلیت سرویس دهی، قابلیت انطباق، دوام محصولات و کیفیت آن ها، قابلیت اعتماد و ویژگی های یک محصول، از موارد مرتبط با کیفیت مدیریت فراگیر در نظر گرفته می شود.
آیا در سازمان شما، روند مدیریت کیفیت فراگیر اعمال می شود؟ در صورت تمایل به ارزیابی متغیر مدیریت کیفیت فراگیر می توانید از پرسشنامه معتبر مدیریت کیفیت فراگیر گاروین استفاده کنیم.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه 8 مولفه دارد.
آیا این تست روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی مدیریت کیفیت فراگیر هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه را حاج جباری و همکارش ساخته اند.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت