تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه حساسیت معلمان نسبت به بی انضباطی جونز
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه حساسیت معلمان نسبت به بی انضباطی جونز

این پرسشنامه توسط جونز و همکاران در سال 1995 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان حساسیت معلمان نسبت به بی انضباطی می باشد.

این پرسشنامه دارای 16 سوال و 2 بعد:

  • میزان و تکرار بی انضباطی ها
  • اختلال ایجاد شده توسط بی انضباطی ها می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه حساسیت معلمان نسبت به بی انضباطی تایید شده است.

واضح و روشن است که روند آموزش نسبت به سالیان گذشته تغییر بسیاری کرده است؛ روند تغییرات در نهاد آموزش و پرورش شامل دانش آموزان، نحوه تدریس معلمان، برقراری ارتباط دانش آموز با معلم، تغییر جو مدارس و غیره است. در قدیم، فضای حاکم بر مدرسه یک جو کمتر صمیمی بود که در آن قوانین سفت و سخت انظباطی اعمال می شد.

مدیران و معلمان تمایل به برقراری نظم داشتند و دانش آموزان باید بدون چون و چرا به قوانین احترام می گذاشتند، به عنوان مثال کوتاه کردن مو یکی از این قوانین سخت انضباطی بود. امروزه توجه به نظم و انضباط، پیروی از قوانین همانند گذشته در اولویت است؛ مدیران، ناظمان و معلمان دوست دارند در فضایی با نظم و انضباط و به عبارت دیگر یک فضای سازماندهی شده، به تعلیم و تربیت دانش آموزان بپردازند اما دیگر از آن شیوه های سخت انضباطی خبری نیست. یادگیری در یک فضای بانظم بهتر از یک فضای پر هرج و مرج صورت می گیرد اما برقراری نظم و انضباط باید از اصول مختلفی پیروی کند؛ مثلا چه اصولی؟

اگر یک معلم یا ناظم مدرسه هستید، فراموش نکنید که برقراری انضباط را بر پایه دوستی بگذارید؛ بهترین کار برقراری نظم در قالب یک روابط دوستانه معلم شاگردی است. همچنین باید توجه کنید برقراری نظم یک موضوع بنیادی و ریشه ای است، دانش آموزان با نظم بودن را باید در سنین کودکی و قبل از مدرسه در خانواده یاد بگیرند.
اگر می خواهید مدرسه یا کلاس درس بانظمی داشته باشید، نیابد از تنبیه استفاده کنید؛ به دانش آموزان باید ارزش و احترام گذاشت. برای داشتن یک کلاس یا مدرسه بانظم باید در ابتدا خودتان فردی بانظم باشید؛ دانش آموز در وهله اول نظم را از معلم یا مدیر یاد می گیرد.

زمانی که به دانش آموز با نظم بودن را یاد می دهید به او یادآوری کنید نظم فقط مختص به مدرسه نیست و در خانه، جامعه و دیگر موقعیت ها باید نظم رعایت شود. هرگز فراموش نکنید وقتی قانونی برای دانش آموز می گذارید، علت وضع قانون را به او بگویید؛ در این صورت رعایت نظم فقط در ظاهر صورت نمی گیرد.

در نهایت معلمان در کلاس درس نسبت به بی نظمی دانش آموزان، تکرار بی نظمی ها و اختلالی که در اثر بی نظمی رخ می دهد، حساس اند. در صورتی که تمایل به ارزیابی میزان حساسیت معلمان به بی نظمی داشتید، می توانید از پرسشنامه ای که توسط جونز و همکارش ساخته شده است، استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه حساسیت معلمان نسبت به بی انضباطی جونز چیست؟

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی حساسیت معلمان نسبت به بی نظمی است.

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط جونز و همکارش ساخته شده است.

این پرسشنامه شامل چند بعد است؟

این پرسشنامه دو بعد دارد.

آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام