پرسشنامه باورهای انضباطی معلمان مارتین
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
پرسشنامه باورهای انضباطی معلمان مارتین
این پرسشنامه توسط مارتین در سال 2014 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی باورهای انضباطی معلمان می باشد.
این پرسشنامه دارای ۲۵ سوال و ۳ مولفه:
- مدیریت رفتار
- مدیریت افراد
- مدیریت آموزش می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه باورهای انضباطی معلمان مارتین تایید شده است.
باروهای انضباطی
موفقیت تحصیلی از عوامل مختلفی تاثیر می پذیرد که معلمان از جمله افراد تاثیر گذار بر موفقیت تحصیلی هستند؛ می دانیم که معلمان با انتخاب سبک های تدریس مختلف می توانند کلاس درس را اداره کنند و اداره کلاس تا حدود زیادی به آن ها بستگی دارد. نحوه ارتباط دانش آموزان با معلم و نگرش معلمان بر روند اداره کلاس و برقراری نظم و انضباط اثر می گذارد.
باورهای انضباطی جز جدید ترین متغیرهایی است که در حیطه روان شناسی تربیتی توسط مختصصان این حوزه، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. معلمان نگرش متفاوتی در مورد ماهیت رفتار دانش آموزان دارند و ارزیابی ماهیت رفتار آن ها از طریق سه رویکرد، مداخله ای، تعاملی و عدم مداخله امکان پذیر است.
از دیگر سو، معلمان برای اداره امور کلاس و تدوین برنامه به جهت موفقیت دانش آموزان و فراهم ساختن زمینه پیشرفت تحصیلی، به مجموعه باورهایی پایبند هستند و به عبارت ساده تر، یک سری باور معمول در این خصوص دارند. این باورها به آن ها کمک می کند که از ایجاد آشفتگی و هرج و مرج در کلاس درس جلوگیری کنند.
البته عکس این حالت نیز ممکن است؛ برخی باورهای انضباطی که به اصطلاح سست و بی پایه و اساس هستند، می تواند جو کلاس درس را متشنج و دانش آموز را از کلاس درس بیزار کند.
به طور کلی، باورهای انضباطی معلمان در برگیرنده مواردی همچون، مدیریت رفتار، مدیریت افراد و مدیریت آموزش است؛ معلم باید توانایی بالایی در مدیریت دانش آموزان و عملکرد آن ها در کلاس درس داشته باشد، رفتار درستی از خود نشان دهد و ارتباط مناسبی با دانش آموزان برقرار کند و در نهایت بر درسی که تدریس می کند، مسلط باشد و آموزش مباحث درسی در کلاس را مدیریت کند.
باور انضباطی برخی معلمان همراهی و مشارکت دانش آموزان در کلاس درس است؛ این گروه از معلمان بر مشارکت فعال و موثر دانش آموزان باور دارند و امکان مشارکت آن ها را در فضای درسی در چارچوب خاص فراهم می کنند.
برخی دیگر عدم مداخله دانش آموز در بحث آموزش را قبول دارند و بر این باورند مشارکت دانش آموز در کلاس درس می تواند باعث هرج و مرج یا بی نظمی شود.
به عنوان یک معلم، چه باور های انضباطی دارید؟ در صورت تمایل به ارزیابی متغیر باور های انضباطی معلمان بر اساس مدیریت رفتار، مدیریت افراد و مدیریت آموزش می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
باورهای انضباطی چیست؟
باورهای انضباطی مجموعه باورهایی در خصوص اداره کلاس درس و جلوگیری از آشفتگی است.
مولفه های باورهای انضباطی کدام است؟
مدیریت رفتار، مدیریت افراد و مدیریت آموزش.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی باورهای انضباطی هدف ساخت این پرسشنامه است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت