تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه گرایش به بازار کریمی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه گرایش به بازار کریمی

این پرسشنامه توسط کریمی و همکاران در سال 1391 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان گرایش به بازار (بازار محوری) می باشد.

این پرسشنامه دارای 10 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه گرایش به بازار تایید شده است.

بازار محوری یعنی چه؟

بازار محوری که تحت عنوان گرایش به بازار هم شناخته می شود یک اصطلاح مهم در حوزه کسب و کار سازمانی است. بازار محوری نخسین بار در دهه 1950 مطرح شد اما با گذشت زمان، در دهه 1980 بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و مطالعات بسیاری بر روی آن انجام شد.

این روزها بسیاری از سازمان ها دغدغه بازار محوری دارند. بازار محوری یک مرحله از توسعه و بالندگی سازمان است؛ بازارمحوری اشاره به بلوغ سازمانی دارد.

پژوهشگری به نام کاتلر بر این باور است که بازارمحوری در نتیجه گرایش به توسعه بازرگانی و بر مبنای تفکر بازاریابی به وجود می آید.
در فرآیند بازارمحوری نه تنها بر مشتریان بلکه بر رقبا و دیگر سازمان هایی که فعالیت مشابه با سازمان دارند، توجه می شود.

اگر بخواهیم یک تعریف ساده از بازار محوری ارائه کنیم باید بگوییم بازار محوری نوعی فرهنگ سازمانی کارآمد و اثربخش است که به خلق رفتارهای مرتبط با خلق ارزش برای مشتریان و ارتقای عملکرد تجاری می پردازد.

سازمان های متمرکز بر بازار محوری همواره به ایجاد و اجرای استراتژی هایی مبتنی بر بازاریابی توجه دارند؛ این سازمان ها تلاش می کنند نیاز مشتریان خود را شناسایی کنند و در نتیجه با تولید محصولاتی که مشتریان نیاز دارند، ضمن برطرف کردن نیاز مشتریان، مشتریان جدید را به سازمان جذب کنند و در بازار نسبت به رقبای خود مزیت برتری ایجاد کنند. توجه به بازار محوری باعث افزایش اعتبار سازمان ها می شود.

بنابراین، بر اساس آنچه تاکنون گفتیم، بازار محوری باعث موفقیت یک سازمان در طول زمان می شود و برای مشتریان و سازمان ها منفعت ایجاد می کند. هرچه سازمان عملکرد بهتری در بازار محوری داشته باشد، نسبت به رقبایش در جایگاه برتر قرار می گیرد و می تواند تهدید های بازار و رقبا را تبدیل به فرصت کند. بازار محوری با سود آوری، بهبود عملکرد اقتصادی در ارتباط مستقیم است.

سازمان ها به منظور ارتقای فرآیند بازار محوری می توانند بر فعالیت بازاریابی تمرکز کنند و با استخدام افراد متخصص در فرآیند بازاریابی عملکرد سازمانی را ارتقا دهد و محصولاتی با هزینه کم اما سودآور تولید کنند.

در صورت تمایل به ارزیابی متغیر میزان گرایش به بازار (بازار محوری) می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه گرایش به بازار کریمی چیست؟

ارزیابی بازارمحوری هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه تک مولفه است.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله، این پرسشنامه روایی و اعتبار دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام