تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه اثربخشی فعالیت های بازاریابی کاتلر
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه اثربخشی فعالیت های بازاریابی کاتلر

این پرسشنامه توسط کاتلر در سال 2006 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی اثربخشی ابعاد مختلف فعالیت های بازاریابی می باشد.

این پرسشنامه دارای 15 سوال و 5 بعد:

  • فلسفه مشتری
  • یکپارچگی و کنترل وظایف اصلی بازاریابی
  • جمع آوری اطلاعات کافی در زمینه بازاریابی
  • وجود گرایش استراتژیک
  • کارایی عملیاتی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه اثربخشی فعالیت های بازاریابی تایید شده است.

ارتباط بازاریاب و مشتری

ارتباط دو سویه ی مشتری و سازمان می تواند برای سازمان و مشتری با سود و منفعت همراه باشد؛ سازمان با فروش محصول و ارائه خدمات به سود می رسد و مشتری با خرید محصول نیازهایش را رفع می کند. بنابراین می توان گفت این رابطه ی دو طرفه باید در هر سازمانی وجود داشته باشد.

بسیاری از سازمان ها به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند و محصولی که تولید می کنند باید به دست مشتری برسد. فلذا این سازمان ها از اهمیت وجود مشتریان در سازمان اطلاع دارند و مدیران فعالیت های سازمانی خود را بر مبنای رضایت مشتریان و فروش بیشتر کالا تنظیم می کنند.

از آن جایی که روش های کسب و کار به نسبت قدیم فرق کرده است، رویکرد های جدیدی برای ارائه خدمات به مشتریان وجود دارد که یکی از این روش ها، بازاریابی می باشد. بازاریابی به طور کلی مبحثی است که به مدیریت روابط میان سازمان و مشتری اشاره می کند.

در بازار کار که بازاریابی را تحت عنوان مارکتینگ هم می شناسند، سعی بر آن است که مشتری با سازمان درگیر و همراه شود و با سازمان ارتباط برقرار کند؛ هر چه تداوم این ارتباط بیشتر باشد و خوب روند ارتباط مشتری با سازمان طولانی تر شود به نفع سازمان است.

بازاریابی باعث ایجاد ارزش می شود؛ سازمان ها با بازاریابی مشتری را به سازمان متعهد می کنند و خوب در نهایت یکی از پیامد های مثبت آن، وفاداری مشتری به سازمان است. پس تا به اینجای کار متوجه شدیم که بازاریابی فرآیندی است که به جهت جذب و حفظ مشتری به سازمان انجام می شود.

مشخصا هرچه بازاریابی اثربخش تر باشد، سرعت رشد سازمان بیشتر خواهد بود؛ خود بازاریابی به طرق مختلفی انجام می شود و انواع مختلفی دارد که سازمان بنا بر فعالیت هایی که دارد می تواند یکی از انواع بازاریابی را انتخاب کند.

پژوهشگری به نام کاتلر در نتیجه پژوهش هایی که در زمینه اثربخشی بازاریابی انجام داده است، به این نتیجه رسید که عواملی بر  اثر بخشی بازاریابی تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، جمع آوری اطلاعات کافی در زمینه بازاریابی، کارایی عملیاتی سازمان، گرایش های مختلف استراتژیک، آگاهی از فلسفه مشتریان، کنترل وظایف اصلی در بازاریابی برخی از این عوامل هستند.

به نظر شما چه عوامل دیگری بر میزان اثربخشی سازمان تاثیر می گذارد؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر اثربخشی ابعاد مختلف فعالیت های بازاریابی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط کاتلر ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی اثربخشی ابعاد مختلف فعالیت های بازاریابی هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه 5 مولفه دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.

آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای اعتبار درونی و بیرونی می باشد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام