پرسشنامه رهبری خدمتگزار
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه رهبری خدمتگزار
این پرسشنامه توسط جیمز لاب در سال 1999 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی رهبری خدمتگزار می باشد.
این پرسشنامه دارای 60 سوال می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه رهبری خدمتگزار لاب تایید شده است.
اصولا رهبران نفوذ بسیار زیادی در طرفداران خود دارد. یک رهبر به راحتی می تواند بر طرفداران و موافقان خودش تاثیر بگذارد؛ این موضوع در مباحث علوم اجتماعی هم تایید شده است. رهبران برای کسب محبوبیت بیشتر و نائل شدن به سمت رهبری یا مدیریت، وعده های متفاوتی را به موافقان خود می دهند و از سبک رهبری منحصر به خود استفاده می کنند. یکی از پذیرفته ترین و محبوب ترین سبک های رهبری میان مردم، سبک رهبری خدمتگزار می باشد. عموما رهبرانی که از این سبک استفاده می کنند و اهداف خود را پیش می برند از محبوبیت بالایی میان مردم برخوردارند. اگر سبک رهبری خدمتگزار با صداقت توام شود، نتایج مثبت تری به همراه خواهد داشت.
رهبری خدمتگزار یعنی چه؟
توصیف این سبک رهبری از معنای ظاهری آن کاملا مشخص است. هدف اصلی در سبک رهبری خدمتگزار، خدمت و یاری رساندن به مردم است و فردی که به عنوان رهبر یا مسئول انتخاب می شود با این سبک رهبری، کار خود را با کمک رساندن و خدمت با مردم شروع می کند و در بیان ساده تر، خدمتگزاری هدفی است که این فرد دنبال می کند. رهبر خدمتگزار به مرور و بر اساس آگاهی و منطق، به اداره و انجام وظایف بر اساس تمایلات خود می پردازد که البته این موضوع به خودی خود بد نمی باشد. یک نکته مهم دیگری که در رهبری خدمتگزار وجود دارد، عدم اعمال قدرت، زور و فشار بر مردم است.
چه مولفه هایی با رهبری خدمتگزار در ارتباط است؟
فراهم کردن فضا و بستری برای رشد و یادگیری عموم افراد جامعه، توجه به نیاز های مردم قبل از توجه به نیاز ها خود، گوش دادن به انتقادات و نظرات مردم، تلاش برای فهم نیاز های مردم بدون هیچ قضاوتی، برقراری ارتباط دوستانه با مردم، همکاری و همراهی با آنان، مشارکت در امور مختلف، احترام به تفاوت ها و عدم تبعیض، صادق بودن با مردم، پاسخگو بودن، ایجاد بستری برای کارآفرینی، پیش بینی نیاز های مردم در آینده، تلاش برای ارتقای دیگران، تسهیم قدرت و کمک گرفتن از مردم در موقعیت های مختلف از جمله مولفه ها و ویژگی های رهبری خدمتگزار می باشد.
بنابراین، می توان اذعان داشت، رهبری خدمتگزار دارای سود و منافع مشترک هم برای مردم و هم برای رهبران می باشد. در صورتی که تمایل به بررسی متغیر رهبری خدمتگزار داشتید، می توانید از پرسشنامه معتبر و استاندارد رهبری خدمتگزار لاب که در سال 1999 ساخته شده است، استفاده کنید.
پرسشنامه رهبری خدمتگزار چیست؟
این پرسشنامه با هدف ارزیابی رهبری خدمتگزار ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط لاب ساخته شده است.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه 60 سوال دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت