پرسشنامه مجازورزی شبکه ای
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه مجازورزی شبکه ای
این پرسشنامه توسط بلند در سال 1399 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی و سنجش میزان مشارکت در شبکه های اجتماعی از ابعاد مختلف می باشد.
این پرسشنامه دارای 34 سوال و 3 مولفه:
- مبادله هیجان - شناخت
- شدت مشارکت
- مبادله فرهنگ می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه مجازورزی شبکه ای تایید شده است.
مقاله بیس نیز ضمیمه شده است.
به نظر می رسد، شبکه های مجازی این روزها عموم افراد جامعه را به خود درگیر کرده اند. در گذشته های نه چندان دور کمتر کسی را می دیدیم که درگیر شبکه های اجتماعی باشد و بیشتر ساعات روز خود را صرف گردش در شبکه های اجتماعی به دلایل و اهداف متفاوت کند.
اما امروزه بر خلاف گذشته، محبوبیت شبکه های اجتماعی میان عموم مردم زیاد بوده و نه فقط قشر جوان بلکه بزرگسالان و سالمندان را به خود درگیر کرده است. درگیری یا مشارکت در شبکه های اجتماعی می توانند مزایا و معایب مختلفی برای فرد به همراه داشته باشد.
دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و این واقعیت بر هیچ کس پوشیده نیست؛ عضویت و مشارکت در شبکه های اجتماعی کار را برای تعامل و برقراری ارتباطات راحت کرده است. به واسطه شبکه های اجتماعی می توانید بدون محدودیت زمانی و مکانی با هر فردی در هر کجای این دنیا ارتباط برقرار کنید، اخبار روز دنیا را در هر زمینه ای دنبال کنید و حتی به دانش و مهارت های خود بیفزایید.
مشارکت در شبکه های اجتماعی می تواند با اهداف مختلفی صورت بگیرد؛ استفاده از شبکه های اجتماعی برای امور شغلی، تشکیل جلسات کاری، کسب درآمد یا امور تحصیلی که شامل شرکت در دوره های آموزشی، بهره گیری از آموزش آنلاین، یادگیری آنلاین و ... می شود برخی از مرسوم ترین اهداف عضویت در شبکه های اجتماعی است.
البته عضویت در شبکه های اجتماعی فقط با این اهداف صورت نمی گیرد، به عنوان مثال، سرگرمی یا تفریح می تواند از دلایل دیگر تاثیر گذار بر مشارکت در شبکه های اجتماعی باشد.
زمانی که یک فرد در یک شبکه اجتماعی عضو و مشارکت زیادی در این شبکه ها دارد، مشارکت او می تواند منجر به مبادله هیجان و شناخت میان او و دیگران شود. همچنین مبادله فرهنگی از طریق مشارکت در شبکه های اجتماعی کاملا ممکن است؛ شما با عضویت در یک شبکه نماینده فرهنگ خود هستید و اگر با دیگر افراد در دیگر جای دنیا ارتباط برقرار کنید، می توانید نکات مهمی از فرهنگ خود به او یاد داده و البته چیزهای مهمی از فرهنگ آن فرد یاد بگیرد.
در نهایت شدت و میزان مشارکت افراد در شبکه های اجتماعی می تواند مزایا و معایبی برای فرد به همراه داشته باشد. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر سنجش میزان مشارکت در شبکه های اجتماعی از ابعاد مختلف داشته باشید، می توانید از پرسشنامه ای که توسط بلند ساخته شده است، استفاده کنید.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی میزان مشارکت افراد در شبکه های اجتماعی هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه شامل چند بعد است؟
این پرسشنامه 3 بعد دارد.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت