پرسشنامه تصویر سازمانی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه تصویر سازمانی
این پرسشنامه توسط ترانه عنایتی و همکارانش ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی ابعاد مختلف تصویر سازمانی می باشد.
این پرسشنامه دارای 73 سوال و 13 بعد است.
روایی و پایایی پرسشنامه تصویر سازمانی تایید شده است.
تصویر سازمانی
پژوهشگران بسیاری در سال های اخیر به مفهوم تصویر سازمانی توجه کرده اند؛ به طور کلی، تصویر سازمانی مفهومی نزدیک به هویت سازمانی می باشد اما تفاوت هایی با این مفهوم دارد. هویت سازمانی اشاره به این مسئله دارد که نیروی انسانی در سازمان و هر فردی که عضو سازمان است، چه تصوری از خود در سازمان دارد و خود را چگونه تصور می کند اما تصویر سازمانی مفهومی است که اشاره به تصورات دیگران از سازمان دارد.
تصویر سازمانی می تواند بیانگر تصورات متفاوت افراد از سازمان باشد؛ به طور کلی هم در مفهوم تصویر سازمانی و هم در مفهوم هویت سازمانی نظرات و نگاه های مختلفی نسبت به سازمان وجود خواهد داشت و این مسئله حاکی از آن است که هویت سازمانی و تصویر سازمانی لزوما بر یکدیگر منطبق نیستند اما از آنجایی که مجموعه فعالیت های مرتبط با تصویر سازمانی در محیط برای کنترل هویت سازمانی به کار برده خواهد، تصویر و هویت سازمانی با توجه به تفاوت هایی که دارند در نهایت به یکدیگر مرتبط می شوند.
باید بدانید تصویر سازمانی در ایجاد احساس وفاداری و اعتماد مشتریان نقش اساسی دارد؛ تصویر سازمانی مطلوب باعث می شود که مشتریان جذب سازمان شوند یا با سازمان ارتباط برقرار کنند چرا که تصویر سازمانی شامل نگاه، نگرش و برداشت افراد مختلف بیرون از سازمان به سازمان، رفتارها و فعالیت های آن می شود و خوب سیما و چهره هر سازمانی از اهمیت زیادی برخوردار است.
تصویر سازمانی بیانگر تمام فعالیت های یک سازمان از ابتدا تا انتهای دوران حیات می شود.
تصویر سازمانی در این پرسشنامه از 14 بعد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است؛ این 14 بعد شامل موارد زیر می شود:
ادراک از مدیریت، ادراک از عملکرد روابط عمومی، ادراک از عملکرد آموزش، ادراک از عملکرد پژوهشی، ادراك از فعالیت های فرهنگی، ادراك از کیفیت امکانات و خدمات، ادراک از شاخص روابط انسانی، ادراک از آینده و چشم انداز مالی، ادراک از فناوری دانشگاه، ادراک از شهرت و پیشینه دانشگاه، ادراک از محیط فیزیکی و نمادهای دانشگاه، ادراک از نوآوری، ادراک از مهارت ارتباطی و رسانه و ادراک از محیط کار.
بنابراین طبیعی به نظر می رسد که سازمان های مختلف برای به دست آوردن یک تصویر بیرونی مثبت تلاش کنند؛ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر ابعاد مختلف تصویر سازمانی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 13 بعد دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی ابعاد مختلف تصویر سازمانی هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت