تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه عوامل رفتاری موثر در ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه عوامل رفتاری موثر در ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی

این پرسشنامه توسط مهدی گودرزی و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل رفتاری موثر در ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی می باشد.

این پرسشنامه دارای 28 سوال و 4 بعد، محیطی، تجاری، مدیریتی، تخصصی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه عوامل رفتاری موثر در ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی تایید شده است.

مدیریت ورزشی

کارآفرینی در لغت به معنای متعهد شدن است و کارآفرین فردی است متعهد که خطرات یک فعالیت اقتصادی را می پذیرد و در راستای سازماندهی و اداره و بنیان نهادن یک کسب و کار جدید قدم بر می دارد. مفهوم کارآفرینی در ابتدا در علوم اقتصادی و نظریات مرتبط با این حوزه مطرح شد.

یک اقتصاد دان معروف به نام ژوزف شومپیار کارآفرینی را یک نیروی محرک به سمت توسعه اقتصادی می دانست و بر این باور بود که کارآفرین فردی است که با نوآوری و خلاقیت نه تنها می تواند کسب و کار جدید خلق کند، بلکه می تواند کالا و محصولات جدید را ارائه دهد و تغییرات مثبتی در بازار ایجاد کند. یافتن منایع جدید، ایجاد تشکیلات در صنایع مختلف، ارائه روش های نوین در تولید و... از مهم ترین فعالیت های هر کارآفرینی می باشد. از دیگر سو، کارآفرینی را می توان ایجاد سازگاری و هماهنگی متقابل در عملیات بازارها تعریف کرد.

کارآفرینی انواع مختلفی دارد؛ کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی شرکتی، کارآفرینی مستقل برخی از انواع کارآفرینی می باشد. به عنوان نمونه در کارآفرینی سازمانی فرد کارآفرین تحت حمایت سازمان یک محصول یا فعالیت جدید را کشف و بهره برداری می کند یا در کار آفرینی مستقل فرد به تنهایی مسئولیت شروع و راه اندازی یک کسب و کار را می پذیرد و در راستای ایجاد اشتغال گام بر می دارد. در کار آفرینی شرکتی هم، شرکت ها متعهد به ایجاد و معرفی یک محصول جدید می شوند.

یک کارآفرین دارای برخی ویژگی های شخصیتی می باشد؛ تمایل به مخاطره پذیری، نیاز به استقلال، کنترل درونی، خلاقیت و نوآوری و نیاز به توفیق از جمله ویژگی های شخصیتی کارآفرینان می باشد.

دانشجویان همانند دیگر افراد می توانند کارآفرین باشند و مشاغل جدید ایجاد کنند؛ هر دانشجویی بنابر رشته ای که در آن تحصیل می کند می تواند یک کارآفرین نمونه باشد و شغلی را ایجاد کند که چندین نفر در آن مشغول به کار شوند. دانشجویان مدیریت ورزشی هم از قاعده کارآفرینی مستثنی نیستند. عوامل مختلف رفتاری، شخصیتی و ... می تواند در ارتقای کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی تاثیر بگذارد.

عوامل رفتاری موثر در ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی از چهار بعد مختلف قابل ارزیابی است؛ بعد محیطی، تجاری، مدیریتی و تخصصی 4 بعد مهمی است که با ارتقای کارآفرینی در ارتباط بوده و در این پرسشنامه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، عوامل رفتاری موثر در ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی عوامل رفتاری موثر در ارتقاء کارآفرینی دانشجویان مدیریت ورزشی هدف ساخت این پرسشنامه است.

کارآفرینی به چه معناست؟

کارآفرینی در لغت به معنای متعهد شدن است و کارآفرین فردی است متعهد که خطرات یک فعالیت اقتصادی را می پذیرد و در راستای سازماندهی و اداره و بنیان نهادن یک کسب و کار جدید قدم بر می دارد.

ویژگی های یک کارآفرین کارآمد چیست؟

یک کارآفرین دارای برخی ویژگی های شخصیتی می باشد؛ تمایل به مخاطره پذیری، نیاز به استقلال، کنترل درونی، خلاقیت و نوآوری و نیاز به توفیق از جمله ویژگی های شخصیتی کارآفرینان می باشد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام