پرسشنامه کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی
این پرسشنامه توسط نوید آرازشی و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی از ابعاد مختلف می باشد.
این پرسشنامه دارای 34 سوال و 13 بعد است.
روایی و پایایی پرسشنامه کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی تایید شده است.
رویدادهای ورزشی
یکی از مهم ترین مواردی که در کشورهای توسعه یافته به آن توجه می شود، ورزش و تفریحات سالم است.
مدیران و مسئولان مربوطه در این کشورها به ورزش به عنوان یک رکن مهم و تاثیر گذار در رشد، پیشرفت و سلامتی توجه دارند و برای ایجاد فضایی مطلوب در این حیطه تلاش می کنند.
آن ها با برنامه ریزی، تدوین استراتژی های مختلف و در نظر گرفتن سرمایه و بودجه سعی بر ارتقای کیفیت خدمات ورزشی در کشورها دارند و همواره سعی بر جلب توجه مردم به سمت ورزش و فعالیت های ورزشی دارند.
رویدادهای مختلف ورزشی، اهمیت زیادی برای مردم دارند و حضور تماشاچیان در این رویدادها برای دولت ها اهمیت زیادی دارد و زمانی این اهمیت دو چندان می شود که مردم در این رویدادهای شرکت کنند. اما مشارکت و حضور فعال مردم در این رویدادها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد؛ خیلی ساده و خلاصه بخواهیم بگوییم هرچه کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی بیشتر باشد، مردم علاقه بیشتری به حضور در این رویدادها دارند و هرچه کیفیت خدمات کمتر باشد، مردم گرایش کمتری به سمت شرکت در فعالیت ها و رویداد های ورزشی دارند. هرچه کیفیت خدمات بیشتر باشد مسیر بازگشت مردم به سمت رویدادهای ورزشی و مشارکت فعالانه آن ها هموار تر خواهد شد.
بنابراین، با توجه به اهمیت این موضوع هیچ چیز مهم تر از بهبود و ارتقای کیفیت خدمات در حوزه ورزش نیست و باید برنامه ریزی هایی در این حوزه صورت بگیرد چرا که رویدادهای ورزشی هم برای مردم و هم دولت ها مهم بوده و باید مطالعات تخصصی در این حوزه صورت بگیرد تا همه چیز طبق برنامه و به درستی پیش برود.
مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که قدرت هوادارن در ورزش زیاد است و با تاکید بر این مسئله و تصمیم گیری مناسب می توانند موفقیت های زیادی را به وجود بیاورند. کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی را می توان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.
طراح و سازنده این پرسشنامه، کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی را از 13 بعد مورد بررسی قرار داده است که این ابعاد شامل، مهارت، زمان اجرا، تصمیم گیری، اداره بازی، تعامل عوامل اجرایی و طرفداران، تعامل تماشاگران با هم، تعامل مربیان بازیکنان داوران، طراحی محیط، نشانه گذاری، دسترسی، بهداشت، ارزیابی حین بازی، ارزیابی بعد از بازی می باشد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی از ابعاد مختلف داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
پرسشنامه کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی چیست؟
ارزیابی کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی از ابعاد مختلف هدف ساخت این پرسشنامه است.
فواید کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی چیست؟
هرچه کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی بیشتر باشد، مردم علاقه بیشتری به حضور در این رویدادها دارند و هرچه کیفیت خدمات کمتر باشد، مردم گرایش کمتری به سمت شرکت در فعالیت ها و رویداد های ورزشی دارند. هرچه کیفیت خدمات بیشتر باشد مسیر بازگشت مردم به سمت رویدادهای ورزشی و مشارکت فعالانه آن ها هموار تر خواهد شد.
کیفیت خدمات رویدادهای ورزشی از چه ابعادی قابل ارزیابی است؟
مهارت، زمان اجرا، تصمیم گیری، اداره بازی، تعامل عوامل اجرایی و طرفداران، تعامل تماشاگران با هم، تعامل مربیان بازیکنان داوران، طراحی محیط، نشانه گذاری، دسترسی، بهداشت، ارزیابی حین بازی، ارزیابی بعد از بازی می باشد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت