تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه جذب شدن در محیط مجازی تلگن و اتكينسون
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه جذب شدن در محیط مجازی تلگن و اتكينسون

این پرسشنامه توسط تلگن و اتکینسون در سال 1974 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی جذب شدن می باشد.

این پرسشنامه که بر اساس آزمون چند بعدی شخصیت می باشد، دارای 34 سوال است.

ابعاد این پرسشنامه شامل، جذب شدن و مشاركت در رویدادهای درونی (مانند تخیلات) و بیرونی (مانند فیلم) می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه جذب شدن در محیط مجازی تلگن و اتكينسون تایید شده است.

با توجه به شخصیت و ویژگی های شخصیتیتان، چه چیزی شما را به خود جذب می کند؟ چه تفریحات و سرگرمی هایی برای شما خوشایند است و مانند یک مغناطیس که قدرت جاذبه زیادی دارد، منجر به جذب شما می شود؟ به نظر می رسد، با توجه به، تفاوت علایق و سلایق ما انسان ها با یکدیگر، مواردی که برای ما خوشایند است با یکدیگر تفاوت دارد و این موضوع کاملا طبیعی می باشد.

فرآیند جذب به چه معناست؟

از جمله افرادی که در مورد فرآیند جذب در انسان ها تحقیقات و بررسی هایی داشته اند، تلگن و اتکینسون می باشند؛ این دو محقق در مورد جذب بر این عقیده بودند که، فرآیند جذب با توجه در ارتباط است. به بیان دیگر وقتی صحبت از جذب می شود، در مورد یک احساس برجسته از چیزی که به آن توجه می شود، صحبت می کنیم. بر اساس همین تعریف، تلگن و همکاراش اتکینسون مقیاسی را طراحی کردند که بر اساس آن جذب را مورد ارزیابی قرار دهند؛ در ادامه بیان کردند که اگر فردی قصد سنجش و ارزیابی تفاوت های فردی در موارد مختلفی همچون تلقین و هیپنوتیز پذیری را داشته باشد یا بخواهد میزان درگیری خودش را با اتفاقات و مسائلی که در طول روز برایش اتفاق می افتد، بسنجد می تواند از مقیاس TAS استفاده کند.

کاربرد پرسشنامه ی جذب شدن

محققان دیگری به نام روچ و مککانکی درسال 1990 یک بررسی کلی در مورد پرسشنامه ی TAS  داشته اند و طبق بررسی های خود به این نتیجه رسیدند که این پرسشنامه در موارد مختلفی کاربرد دارد. اگر بخواهیم به ارزیابی مواردی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، بپردازیم، می توانیم از این پرسشنامه استفاده کنیم:

  • بررسی محرک های جالب توجه و محرک هایی که برای افراد جذاب است، بررسی محرک های القایی، تجربیات چند حسی، بررسی دوره هایی از هشیاری، مواقعی که فرد در افکار خودش غرق می شود و گویی گذشته ی خود را مرور می کند و مواردی از این دست.
  • در این پرسشنامه مواردی همچون، جذب شدن به یک صدای خوشایند یا موسیقی مورد علاقه، بو هایی که به مشام می رسد یا خاطراتی که فرد تجربه کرده است، مواردی که منجر به تحریک تخیل در فرد می شود، غرق شدن در افکار و ... مورد بررسی قرار می گیرد.

مقیاس TAS پرسشنامه ی خوبی برای ارزیابی میزان جذب شدن می باشد؛ در صورتی که تمایل به ارزیابی فرآیند جذب شدن داشتید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله روایی و پایایی این پرسشنامه تایید شده است.

پرسشنامه جذب شدن در محیط مجازی تلگن و اتكينسون چیست؟

این پرسشنامه به ارزیابی جذب شدن می پردازد.

این پرسشنامه توسط چه کسی و در چه سالی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط تلگن و اتکینسون در سال 1974 ساخته شده است

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه 34 سوال دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام