پرسشنامه برچسب خشونت
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه برچسب خشونت
این پرسشنامه توسط محمد حسین اسدی و همکاران در سال 1393 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان برچسب خشونت خوردن در دانش آموزان است.
این پرسشنامه دارای 8 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه برچسب خشونت تایید شده است.
والدین آینه رفتاری کودکان هستند؛ به عبارت ساده تر، کودکان نحوه عمل کردن، رفتار کردن، فکر کردن و واکنش نشان دادن را از والدین خود یاد می گیرند. بسیاری از خصوصیات و ویژگی های رفتاری که کودکان از خود نشان می دهند، در نتیجه مشاهده رفتار والدین در آن ها شکل گرفته است.
به عنوان مثال، یکی از ویژگی هایی که کودک می تواند از والدین خود یاد بگیرد محبت کردن و در نقطه مقابل، خشونت است. اگر پدر و مادر با یکدیگر رفتار محبت آمیز نداشته باشند، محیط خانه متشنج و از خشونت آکنده باشد، کودک مشاهده گر، خشونت را یاد می گیرد و ممکن است به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه و با اهداف مختلف، در موقعیت های متفاوت آن را از خودش بروز دهد.
پس از سن شش سالگی، کودکان به عنوان دانش آموز وارد مدرسه می شوند و بیشتر ساعات روز را در مدرسه سپری می کنند. همسالان و به بیان دیگر همکلاسی ها و معلمان از جمله افرادی هستند که کودک دائما با آن ها در ارتباط است. جالب است بدانید، بسیاری از مشکلات رفتاری یا اختلالاتی نظیر، اختلال یادگیری با ورود به مدرسه در کودک تشخیص داده می شود.
یکی از مشکلات رفتاری که ممکن است در دانش آموزان دیده شود، پرخاشگری و خشونت است. دانش آموزان ممکن است به دلایل مختلف در کلاس درس، در زنگ تفریح از یکدیگر ناراحت و عصبانی شوند و خشونت آمیز با یکدیگر رفتار کنند. خشونت ممکن است کلامی یا وسیله ای باشد. دانش آموزان ممکن است برسر هم فریاد بزنند یا کتاب و کیف یکدیگر را پرتاب کنند.
نکته مهمی که معلمان و مسئولان مدرسه باید به آن توجه داشته باشند، برخورد درست با دانش آموز در این موقعیت است؛ اولین و اساسی ترین نکته ای که در این رابطه باید رعایت شود، عدم برچسب گذاری بر دانش آموز است. برچسب گذاری که روان شناسان آن را داغ ننگ می نامند تاثیر زیادی بر سلامت روان فرد می گذارد.
به عنوان مثال اگر دانش آموز برچسب، خشن بودن، عاصی بودن، بد رفتار بودن را دریافت کند، ممکن است دچار استرس، اضطراب، افسردگی و انزوا شود.
درک و شناسایی علت پرخاشگری و مشکلی که منجر به خشونت دانش آموز شده است، می تواند به کاهش رفتار های پرخاشگرانه و جلوگیری از دریافت برچسب خشونت کمک کند. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر برچسب خشونت در دانش آموزان داشتید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد که برچسب خشونت نام دارد، استفاده کنید.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه دارای یک مولفه است.
آیا این تست روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی میزان برچسب خشونت خوردن در دانش آموزان هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط محمد حسین اسدی در سال 1393 ساخته شده است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت