تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه آموزش ترغیبی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه آموزش ترغیبی

این پرسشنامه توسط آموس، پورکی و توبیاس در سال ۱۹۸۴ ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی مهارت های متعدد معلمان و کاربرد روش تدریس از دیدگاه دانش آموزان مدرسه می باشد.

این پرسشنامه دارای 43 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه آموزش ترغیبی تایید شده است.

آموزش ترغیبی

آموزگاران نقش مهمی را در امر آموزش ایفا می کنند و با سبک تدریسی که دارند، کیفیت یادگیری را در دانش آموزان افزایش یا کاهش می دهند؛ نقش معلمان در موفقیت تحصیلی دانش آموزان و تمایل آن ها به ادامه تحصیل غیر قابل انکار است. معلمان با مهارت دانش آموزان را به سمت درس و مدرسه ترغیب می کنند.

ویژگی هایی همچون خودکارآمدی معلم بر نحوه تدریس او و انتخاب سبک تدریس توسط او تاثیر می گذارد؛ خودکارآمدی به معنای باور به توانایی ها و مهارت های خود در یک زمینه خاص است.

در این پرسشنامه آموزش ترغیبی مورد بررسی قرار می گیرد؛ پژوهشگران به هنگام طراحی و ساخت این پرسشنامه یک فرض اصلی را در نظر گرفته اند و این فرص آن است که یادگیری از یاد گیرنده شروع می شود و سطح نگرش او بر یادگیری تاثیر دارد. همچنین، آموزگاران موفق کسانی هستند که به ویژگی هایی دانش آموزان توجه می کنند و خودشان را جای آن ها می گذارند و دنیا را با نگرش آن ها می نگرند.

واقعیت این است که یک فرد در ابتدا خودش باید تمایل به یادگیری داشته باشد و عوامل درونی و بیرونی بر میزان یادگیری توسط تو تاثیر می گذارد؛ یکی از عواملی که معلم باید در کلاس درس به آن توجه داشته باشد، تفاوت های فردی دانش آموزان است؛ دانش آموزان یک کلاس شبیه یکدیگر نیستند و عملکرد مشابه ندارند و معلم باید به هنگام تدریس و آموزش این نکته را مد نظر قرار دهد.

از مهم ترین اهدافی که در این پرسشنامه دنبال می شود، بررسی نقاط قوت و ضعف معلمان، ارزیابی میزان دانش معلمان و کمک به آن ها در جهت برخورد درست با دانش آموز و اصلاح سبک تدریس، کمک به دانش آموز برای ارزیابی معلم، کمک به معلم برای برنامه ریزی صحیح تر می باشد.

این پرسشنامه از 5 خرده مقیاس ملاحظه، تعهد، هماهنگی، مهارت و انتظار تشکیل شده است. در این میان، ابعاد حرفه ای این پرسشنامه شامل هماهنگی، انتظار و مهارت است. معلم باید نسبت به دانش آموز و تدریس متعهد باشد و در جهت ایجاد تعادل و هماهنگی میان خود و دانش آموز و والدین آن ها تلاش کند.

همچنین معلمان از دانش آموزان برای عملکرد بهتر انتظار دارند و دانش آموز نیز از معلم خود بابت تدریس خوب توقع دارد.

در صورت تمایل به ارزیابی مهارت های متعدد معلمان و کاربرد روش تدریس از دیدگاه دانش آموزان مدرسه می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

مولفه های مرتبط با آموزش ترغیبی چیست؟

ملاحظه، تعهد، هماهنگی، مهارت و انتظار.

فرض اصلی در آموزش ترغیبی چیست؟

در آموزش ترغیبی فرض بر آن است که یاد گیرنده یادگیری را شروع می کند و مهارت معلم بر یادگیری دانش آموز تاثیر می گذارد.

این پرسشنامه با چه هدفی ساخته شده است؟

ارزیابی مهارت های متعدد معلمان و کاربرد روش تدریس از دیدگاه دانش آموزان مدرسه هدف ساخت این پرسشنامه است.

تاثیر خودکارآمدی بر معلمان چیست؟

ویژگی هایی همچون خودکارآمدی معلم بر نحوه تدریس او و انتخاب سبک تدریس توسط او تاثیر می گذارد؛

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام