تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه تعهد سازمانی بالفور و وکسلر
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

تعهد سازمانی

تعهد سازمانی عبارت است از نگرش های منفی و مثبت افراد نسبت به کل سازمان (نه شغل) است که در آن مشغول به کارند. در تعهد سازمانی شخص نسبت به سازمان احساس وفاداری قوی دارد و از طریق آن سازمان خود را مورد شناسایی قرار می ­دهد.

تعهد یعنی باور و پذیرش ارزش ها و اهداف سازمان و تلاش بلیغ فرد برای دست یابی به آن ها و بقای عضویت در سازمان. فرد متعهد کسی است که به جای توجه و کنترل بیرونی و عامل خارجی، به خاطر احساس تعلق و ارزش داشتن به اهداف و ارزش های سازمان و افتخار به عضویت در سازمان، با نوعی احساس درونی از وظیفه شناسی و تقید به انجام امور می­پردازد. بنابراین، خود کنترلی یا کنترل از درون به جای کنترل بیرونی وارد عمل می­شود و فرد با نیرویی درونی که از اعتقادات او بر می­خیزد انجام وظیفه می­کند.

تعهد سازمانی به عنوان یک متغیر وابسته بیانگر نیرویی است که فرد را ملزم می کند در سازمان بماند و با تعلق خاطر جهت تحقق اهداف سازمان کار کند ؛ یعنی تعهد سازمانی با یک سری رفتارهای مولد همراه است.  فردی که تعهد سازمانی بالایی دارد در سازمان باقی می ماند، اهداف آن را می پذیرد و برای رسیدن به آن اهداف از خود تلاش زیاد و حتی ایثار و فداکاری نشان می دهد.

معرفی پرسشنامه تعهد سازمانی بالفور و وکسلر

این پرسشنامه در سال 1996 توسط بالفور و وکسلر ساخته شده است.

پرسشنامه تعهد سازمانی به سنجش میزان تعهد سازمانی افراد در بعد های زیر می پردازد:

  • تعهد همانند سازی شده 1 تا 3
  • تعهد مبادله ای 4 تا 6
  • تعهد پیوستگی 7 تا 9

این پرسشنامه دارای 9 سوال است و جواب به هر سوال به صورت طیف لیکرت پنج درجه ای از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم می باشد.

همچنین پرسشنامه تعهد سازمانی بالفور و وکسلر دارای نمره گذاری، روایی و اعتبار می باشد.

دانلود رایگان
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه تعهد سازمانی بالفور و وکسلر چیست؟

این پرسشنامه به سنجش میزان تعهد سازمانی در افراد می پردازد.

آیا پرسشنامه تعهد سازمانی بالفور و وکسلر نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری می باشد.

آیا پرسشنامه تعهد سازمانی بالفور و وکسلر دارای روایی و اعتبار است؟

بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.

تعهد سازمانی به چه معناست؟

تعهد سازمانی عبارت است از نگرش های منفی و مثبت افراد نسبت به کل سازمان (نه شغل) است که در آن مشغول به کارند. در تعهد سازمانی شخص نسبت به سازمان احساس وفاداری قوی دارد و از طریق آن سازمان خود را مورد شناسایی قرار می ­دهد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام