تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه موانع توسعه بازاریابی در مشاغل خانگی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه موانع توسعه بازاریابی در مشاغل خانگی

این پرسشنامه توسط درخشانی و همکاران در سال 1401 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی موانع توسعه بازاریابی در مشاغل خانگی می باشد.

این پرسشنامه دارای 31 سوال و 5 بعد:

  1. عوامل نهادی، محیطی و اجتماعی
  2. عوامل اقتصادی و مدیریتی
  3. عوامل فردی و شخصیتی
  4. عوامل قانونی و بروکراسی،
  5. عوامل حمایتی و پشتیبانی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه موانع توسعه بازاریابی در مشاغل خانگی تایید شده است.

داشتن شغل

داشتن شغل و ایجاد اشتغال یکی از مهم ترین مسائلی است که به کسب درآمد کمک می کند و هر فردی برای گذران زندگی نیازمند شغل است؛ افراد به واسطه شغلی که دارند و درآمدی که کسب می کنند بعد اقتصادی زندگی خود را اداره می کنند و پیش می برند. نگرش و تمایل افراد به هنگام انتخاب شغل با یکدیگر متفاوت است چرا که شرایط و وضعیت افراد با یکدیگر فرق می کند.

برخی از افراد ترجیح می دهند در شغلی کار کنند که با رشته تحصیلی آن ها مطابقت دارد، برخی کار کردن در محیط های بیرون از منزل را ترجیح می دهند و عده برای کسب درآمد تمایل به انجام کار در منزل دارند و مشاغل خانگی را ترجیح می دهند. مشاغل خانگی جز مشاغلی هستند که پایه و اساس آن ها در خانه شکل می گیرد و فرد شغلش را از خانه اداره می کند.

مشاغل خانگی می توانند پردرآمد باشند و به عنوان شغل دوم به کسب درآمد بیشتر به فرد کمک کنند؛ برای شروع کار در یک شغل خانگی به سرمایه اولیه کمتری نیاز است و فرد ملزم به پرداخت اجاره بها نیست و یا مالیات زیادی را پرداخت نمی کند. مشتریان یک کسب و کار خانگی می توانند دوستان و آشنایان یا افراد غریبه تر باشند و این بستگی به میزان شناخته شده بودن آن کسب و کار دارد.

در جامعه، سازمان های مختلف به جهت شناخته شدن از انواع بازاریابی استفاده می کنند و از بازاریابی برای کسب درآمد بیشتر، جذب مشتری، شناخته تر شدن نام برند سازمان و ... استفاده می کنند و از متخصصان مختلف برای طراحی راهبرد و استراتژی های بازاریابی کمک می گیرند.

می توان گفت بازاریابی نقش مهمی در موفقیت و رواج کسب و کارها دارد و این روزها به شدت مورد توجه صاحبین مشاغل است.

اما در خصوص مشاغل خانگی ممکن است موانعی بر سر راه استفاده از بازاریابی و توسعه آن وجود داشته باشد و آن طور که امکان توسعه بازاریابی در سازمان وجود دارد، در مشاغل خانگی وجود نداشته باشد.

درخشانی و همکارانش بر این باورند که موانع توسعه بازاریابی می تواند با برخی عوامل همچون، عوامل نهادی، محیطی و اجتماعی، عوامل اقتصادی و مدیریتی، عوامل فردی و شخصیتی، عوامل قانونی و بروکراسی، عوامل حمایتی و پشتیبانی در ارتباط باشد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر موانع توسعه بازاریابی در مشاغل خانگی داشته باشید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبری که توسط درخشانی و همکاران ساخته شده است، استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه موانع توسعه بازاریابی در مشاغل خانگی چیست؟

ارزیابی موانع توسعه بازاریابی در مشاغل خانگی هدف ساخت این پرسشنامه است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط درخشانی و همکارانش ساخته شده است.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام