پرسشنامه ادراک از ساختار کلاس درس بلک برن
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه ادراک از ساختار کلاس درس بلک برن
این پرسشنامه توسط بلک برن در سال 1998 ساخته شده است
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی ادراک از ساختار کلاس درس می باشد.
این پرسشنامه دارای 26 سوال و 3 خرده مقیاس:
وظایف انگیزشی
حمایت خودمختارانه
ارزشیابی تبحری می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه ادراک از ساختار کلاس درس بلک برن تایید شده است.
یکی از شناخته شده ترین موقعیت ها برای یادگیری، آموزش و کسب علم کلاس درس است. کلاس درس مکانی است برای یادگیری و افزایش دانش و تخصص که در مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه ها دیده می شود. ساختاری که در کلاس درس به چشم می خورد، بر پروسه یادگیری اثر گذار است.
واقعیت این است اگر قرار باشد یادگیری به بهترین نحو ممکن در جویندگان علم و آگاهی رخ دهد، باید بستر مناسبی برای آن فراهم باشد. در کنار تلاشی که دانش آموز یا دانشجو برای یادگیری دارد، اهدافی که دنبال می کند و برنامه هایی که از آن در جهت یادگیری پیروی می کند، اراده ای که باید داشته باشد، مواردی همچون فضای فیزیکی مانند کلاس درس، جوی که در کلاس برقرار است، ساختاری که در محیط وجود دارد بر فرآیند آگاهی و کسب موفقیت تاثیر دارد.
درک هر محصلی از ساختار کلاس درس می تواند متفاوت باشد چرا که ادراک ما از محیط به منزله برداشت و تفسیر های شخصی است و به تعداد افراد مختلف برداشت و ادراکات متفاوتی وجود دارد. بلک برن از جمله افرادی بود که به عنوان یک محقق، ادراک افراد را از ساختار کلاس درس مورد بررسی قرار دارد. از نظر او مولفه هایی مانند برخورداری از حمایت به صورت خود مختارانه، ارزیابی که از فرد صورت می گیرد و وظایف انگیزشی که بر عهده دانش آموز در کلاس درس قرار می گیرد، با ادراک از ساختار کلاس در ارتباط مستقیم است.
از جمله ادراکاتی که فرد می تواند در کلاس درس از خود داشته باشد، شامل مواردی همچون، شاگرد زرنگ کلاس به نظر رسیدن، تلاش برای رقابت و بهترین بودن در کلاس درس، اشتباه نکردن در کلاس در حضور دیگران، انجام تکالیف کلاسی به نحو احسن، یادگیری بالا، کسب نمرات بالا نسبت به دیگر دانشجویان، فهم دقیق مطالب در کلاس درس، ارتباط برقرار کردن با معلم یا استاد، داشتن ارتباط و همکاری مثبت و سازنده با دیگر همکلاسی ها، به کار بردن بهترین روش برای مدیریت کلاس و ... می باشد.
موارد فوق، فقط چند نمونه برداشت یا ادراک مختلف افراد از ساختار کلاس درس است. به عنوان یک دانشجو یا دانش آموز چه برداشت و ادراکی از کلاس درس خود داشته اید؟ به نظر شما ساختار کلاس درس تا چه اندازه بر میزان یادگیری و موفقیت تحصیلی اثر می گذارد؟ از میان پرسشنامه های ساخته شده برای ارزیابی ادراک ساختار کلاس درس، می توانید از پرسشنامه ادراک از ساختار کلاس درس بلک برن استفاده کنید.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه دارای 26 سوال است.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی ادراک از ساختار کلاس درس هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه دارای روایی و پایایی دارد.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط بلک برن ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت