پرسشنامه تجربه برند براکوس
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه تجربه برند براکوس
این پرسشنامه توسط براکوس و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی تجربه برند از ابعاد مختلف می باشد.
این پرسشنامه دارای 12 سوال و 4 بعد می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه تجربه برند براکوس و همکاران تایید شده است.
برند سازی
برند و برند سازی یکی از عوامل موفقیت سازمان ها محسوب می شود؛ یک سازمان برای اینکه عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد و نسبت به رقبایش همواره در جایگاه برتر قرار بگیرد، باید یک برند برای خودش طراحی کند و برای شناخته شدن برندش میان عموم مردم به فراخور فعالیتی که انجام می دهد، تلاش کند.
برند که به نوعی یک نماد یا سمبل است، زمینه را برای ارائه خدمات، محصولات به فروشنده ها و مشتریان فراهم می کند. نشان تجاری نام دیگری است که در عرصه های قانونی به عنوان اصطلاح برند شناخته می شود. برند به ایجاد مجموعه تداعی ها در ذهن مخاطبان کمک می کند؛ برند باعث برخی تداعی های احساسی و عقلی شده و همین تداعی ها ذهن بازار هدف را به خود مشغول می کند.
برند مزایا و فواید زیادی دارد که مهم ترین فایده آن تاثیر گذاری بر ذهن مخاطب موقع خرید است. وقتی مخاطب نام یک برند را می شنود یا می بیند به نوعی با آن برند ارتباط برقرار می کند و آن برند در ذهن و قلب مخاطب یادآوری می شود. یک برند خوب باید متناسب، الهام بخش، جذاب، بی همتا و دارای هویت و اعتبار باشد.
یکی از موارد مرتبط با سازمان ها و برندها، مقوله برند سازی است؛ در برند سازی شاهد معنی بخشیدن به نام یک برند هستیم. برند سازی منجر به برتری سازمان ها از یکدیگر می شود و عرصه رقابتی را فعال تر می کند. سازمان ها به هنگام برند سازی باید به انتخاب یک نام موثر، رنگ جذاب برای برند، طراحی لوگو خاص، گسترش برند، ارزش و عمق برند، رویداد سازی و تبلیغات برای برند توجه داشته باشند.
براکوس و همکارانش تحقیقاتی در زمینه برند سازی داشته اند؛ براکوس بر این باور است، برند سازی دارای 4 بعد اساسی و مهم است؛ این چهار بعد شامل، بعد حسی که شامل تجربیات حسی برند می باشد و حواس مخاطب را هدف قرار می دهد، بعد عاطفی که به احساسات و عواطف مصرف کنندگان اشاره دارد، بعد شناختی که تفکر خلاق را شامل می شود و با حس کنجکاوی، تفکر و حل مسئله در ارتباط است و در نهایت، بعد رفتاری که به تجربیات زندگی هر کدام از مخاطبان مربوط می شود.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر تجربه برند از ابعاد مختلف داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه تجربه برند براکوس چیست؟
ارزیابی تجربه برند هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه 12 سوال دارد.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط براکوس و همکاران ساخته شده است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت