تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه تنفر از برند
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه تنفر از برند

این پرسشنامه توسط شجاع در سال 1397 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان تنفر از برند می باشد.

این پرسشنامه دارای 6 سوال است.

روایی و پایایی پرسشنامه تنفر از برند تایید شده است.

یکی از رموز پیشرفت و توسعه کسب و کارهای بزرگ و کوچک در بازار پر تغییر امروز، توجه به برند و فرآیند برند سازی است. تاکید و توجه به برند و تلاش برای معرفی برند به طیف گسترده ای از مشتریان و مصرف کنندگان، برند را از گمنامی نجات داده و باعث شناخته تر شدن هرچه بیشتر برند می شود.

مشخصا هرچه یک برند مشتری و مصرف کنندگان بیشتری داشته باشد، سودآوری بیشتری خواهد داشت و پروسه برگشت سرمایه اصلی به سازمان تسهیل خواهد شد.

مشتریان و مصرف کنندگان یک برند به طرق متفاوت با برند ارتباط برقرار می کند و روابط متفاوتی با برند ها دارد؛ برخی از مصرف کنندگان چون از یک محصول خوششان می آید از یک برند به صورت گذرا خرید می کنند، برخی دیگر به برند عشق و علاقه دارند و تعهد بالایی نسبت به خرید از یک برند خاص دارند و عده ای دیگر نه تنها به یک برند علاقه ندارند بلکه نسبت به آن بی توجه بوده و گاها احساس تنفر به یک برند را تجربه می کنند.

عشق به برند

پژوهشگران در گذشته تحقیقات بسیاری را در مورد عشق به برند انجام داده اند و این پدیده را به صورت گسترده مورد بررسی قرار داده اند و بر این باورند که عشق به برند باعث وفاداری بیشتر مشتری به برند می شود؛ متاسفانه انجام مطالعات و پژوهش ها بیشتر بر عشق به برند متمرکز بوده تا تنفر از برند و اطلاعاتی که از تنفر به برند وجود دارد، کمتر از اطلاعات بر مبنای عشق به برند است.

واقعیت این است که سازمان ها همان طور که بر نیاز مشتریان و علایق آن ها تمرکز می کنند باید بر آنچه مصرف کننده دوست ندارد بخرد یا محصولی که تقاضای کمتری برای آن وجود دارد هم تمرکز کند و با بررسی نگرش منفی مصرف کننده نسبت به یک محصول یا خدمات، سعی بر ارتقا کیفیت محصولات خود و بر طرف کردن عیب و ایراد آن محصول داشته باشد.

نتایج پژوهش ها نشان می دهد، وقتی مردم در مورد خرید یک محصول تجربه بدی داشته باشند، بیشتر در مورد تجربه بد خود با دیگران صحبت می کنند و در این حالت امکان منتشر کردن اخبار یا اطلاعات در مورد آن تجربه منفی بیش از تجربیات مثبت است و اگر بخواهیم این مسئله را از دیدگاه مدیریتی بررسی کنیم باید بگوییم روابط منفی و نگرش منفی به برند می تواند برای کسب و کارها دردسر ساز باشد.

در صورت تمایل به ارزیابی متغیر تنفر از برند، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه تنفر از برند چیست؟

ارزیابی میزان تنفر از برند هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه تک مولفه است.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام