پرسشنامه اسکیزوفرنی برند
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه اسکیزوفرنی برند
این پرسشنامه توسط داود فیض و همکارانش ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی مولفه های اسکیزوفرنی برند می باشد.
این پرسشنامه دارای 30 سوال و 6 بعد: عدم انطباق ادراک شده، تزلزل شخصیت برند، عدم شفافیت درک شده برند، عدم پایبندی به وعده برند، رفتار ضد شهروندی برند، عدم انطباق با تغییرات محیطی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه اسکیزوفرنی برند تایید شده است.
اسکزوفرنی برند چیست؟
اسکیزوفرنی جز اختلالات روانی است که هر فردی ممکن است نام آن را حتی شده برای یک بار شنیده باید یا تحت عنوان شیزوفرنی آن را به کار برده باشد. عموم افراد اسکیزفرنی را اختلالی می دانند که مرتبط با انسان است و ممکن است برخی افراد مبتلا به آن تشخیص داده شوند.
بارز ترین ویژگی فردی که به این اختلال مبتلا است، توهم و هذیان است؛ البته که این اختلال با دیگر ویژگی هایی همراه است.
مسئله ای که ممکن است برای شما هم جالب به نظر برسد، این است که گاها برند ها و سازمان ها هم ممکن است دچار اسکیزوفرنی شوند؛ ممکن است تعجب کرده باشید اما این مسئله واقعیت دارد!
هر سازمان یا شرکتی برای اینکه میان عموم مردم شناخته شود و به محبوبیت بالایی میان عموم افراد جامعه دست پیدا کند، باید بر روی ساخت برند و استراتژی برند خود کار کند. هرچه نام یک برند، قدرت بیشتری داشته باشد و در ذهن مخاطب بیشتر تداعی شود، تاثیر گذاری آن برند بیشتر خواهد بود.
در عرصه اقتصاد کشورها، برند را می توان یک بازیگر اصلی در اقتصاد مدرن دانست که پژوهشگران روز به روز بیشتر متوجه اهمیت آن شده و بر اهمیت آن تاکید می کنند. یکی از کارهایی که محققان در این خصوص انجام می دهند، مفهوم سازی و ایجاد سازه های جدید در خصوص روابط تجاری، تفهیم کارکرد برند و تفهیم و تبیین برند است.
یکی از مواردی که می تواند کارکرد برند را خوب توصیف کند و به نوعی در مفهوم سازی برند نقش داشته است، انسان انگاری و جان بخشیدن به برند است؛ گویی که برند یک انسان است. در این خصوص نوشته ها و کتب مرتبط با بازاریابی یک اصطلاح تازه تحت عنوان اسکیزوفرنی برند را مطرح کرده اند.
در همین راستا پژوهش هایی در خصوص این اصطلاح انجام شده است و ابزاری تحت عنوان اسکیزوفرنی برند ساخته شده است. محقق و سازنده این پرسشنامه، در این ابزار مولفه های اسکیزوفرنی برند را مورد ارزیابی قرار داده است؛ از نظر او اسکیزوفرنی برند می تواند با عدم انطباق ادراک شده، تزلزل شخصیت برند، عدم انطباق با تغییرات محیطی، رفتار ضد شهروندی برند، عدم پایبندی به وعده های برند، عدم شفافیت درک شده برند و عدم شفافیت درک شده برند، در ارتباط باشد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی مولفه های اسکیزوفرنی برند داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه اسکیزوفرنی برند چیست؟
ارزیابی اسکیزوفرنی برند هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 6 مولفه دارد.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای اعتبار درونی و بیرونی است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت