پرسشنامه رفتار شهروندی برند
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه رفتار شهروندی برند
این پرسشنامه توسط سید محمدجواد رضوی و همکارانش ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی رفتار شهروندی برند می باشد.
این پرسشنامه دارای 14 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه رفتار شهروندی برند تایید شده است.
شما به عنوان یک مشتری به هنگام خرید یک کالا یا محصول تا چه اندازه به برند آن محصول توجه می کنید؟ چه چیزی به هنگام خرید یک محصول برای شما اولویت دارد؟ از آنجایی که افراد رفتار خرید متفاوتی از یکدیگر دارند در نتیجه ترجیحات آنان به هنگام خرید یک محصول با یکدیگر متفاوت است، گروهی به هنگام خرید محصول ابتدا به برند آن توجه می کنند.
برند چیست؟
برند یا نشان تجاری یک محصول، نام آشنایی است که مشتری با به یادآوردن، دیدن، شنیدن، حس کردن یا لمس آن و حتی تداعی آن متمایل به خرید محصول می شود. برند یک محصول می تواند بر رفتار مشتری برای خرید آن محصول تاثیر بگذارد و حتی باعث شود که مشتری دیگران را هم ترغیب به خرید کالا یا محصولات از آن برند کنند.
ارزش یک برند تاثیر به سزایی در فروش و کسب درآمد شرکت دارد. در خصوص برند و نام تجاری بررسی های بسیاری انجام شده است. رفتار شهروندی برند جز موارد مهمی است که در خصوص برند یک شرکت مورد توجه مدیران است و باید خاطر نشان کرد که رفتار شهروندی برند تاثیر شگرفی بر بازاریابی محصول و میزان موفقیت محصول در بازار دارد.
رفتار شهروندی برند چیست؟
مجموعه رفتارهای داوطلبانه ای که از سوی افراد داخل سازمان مانند ذی نفعان و کارمندان به جهت قدرت بخشیدن به نام و نشان تجاری سازمان یا برند انجام می شود، رفتار شهروندی برند نام دارد. به عبارت ساده تر، زمانی که کارمندان یک سازمان برای اعتبار بخشیدن به برند سازمان به صورت داوطلبانه و بدون درخواست و نظارت فردی در سازمان، تلاش می کنند، فرآیند رفتار شهروندی برند را انجام می دهند.
رفتار شهروندی برند را می توان به کارمندان سازمان، مشتریان سازمان و گروه های بیرون از سازمان که سازمان با آن ها در ارتباط است، مرتبط دانست. مهم ترین نکته ای که در خصوص رفتار شهروندی برند وجود دارد، خودجوش بودن، خودسرانه و داوطلبانه بودن این فرآیند است.
رفتار شهروندی برند به ارزش ویژه برند می افزاید و این مسئله می تواند بر روند توسعه و پیشرفت سازمان تاثیر به سزایی داشته باشد. از آنجایی که سازمان نیازمند تعامل با مشتریان و مخاطبان است و برند ذهنی می باشد، کارمندان سازمان با فعالیت های خود و ارتباطی که با مشتری برقرار می کنند، می توانند بر جذب و حفظ مخاطب در سازمان تاثیر بگذارند.
در صورتی که تمایل به ارزیابی رفتار شهروندی برند داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی رفتار شهروندی برند هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه تک مولفه است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت