پرسشنامه انتقام از برند
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه انتقام از برند
این پرسشنامه توسط علی شجاع و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی انتقام از برند می باشد.
این پرسشنامه دارای 5 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه انتقام از برند تایید شده است.
برند و اهمیت آن در کسب و کار
برند یا نشان تجاری نقش مهمی در توسعه و پیشرفت یک کسب و کار دارد؛ کسب و کارهای بزرگ و کوچک با صرف زمان برای برند سازی می توانند موفقیت خود را تا حدود زیادی تضمین کنند، از رقبایشان پیشی بگیرند و مزیت رقابتی خود را حفظ کنند. در بازار کسب و کار برندها انواع مختلفی دارند و محصولات و خدمات به واسطه برندها از یکدیگر جدا می شوند.
بسیاری از کسب و کار ها همچون دامداران یا کشاورزان از قرن ها پیش برند مخصوص خود را داشته اند؛ مثلا ایتالیایی ها یک کاغذ همراه با علامت را روی محصولات خود قرار می دادند و این کاغذ به نوعی برند محصولات آن ها تلقی می شد. این موارد بیانگر اهمیت برند و برند سازی است.
برند به کسب و کار اعتبار می بخشد، به ارتباط بهتر مشتریان با محصولات و سازمان کمک می کند، یک تصویر واضح از کسب و کار به مشتری ارائه می دهد، باعث اثربخشی بیشتر و مثبت تر تبلیغات می شود و بر احساس کارمندان نسبت به سازمانی که در آن کار می کنند، تاثیر مثبت می گذارد و باعث اعتبار بیشتر سازمان می شود.
تحقیقات نشان می دهد مصرف کنندگان روابط احساسی متفاوتی را با انواع برند تجربه می کنند، برخی از مصرف کنندگان تمایل به خرید از یک برند مشخص دارند و به عبارتی عاشق آن برند هستند و از طریق تبلیغ دهان به دهان دیگران را هم تشویق به خرید از آن برند می کنند.
از دیگر سو، عده ای نگاه عاطفی منفی به یک برند دارند و به دلایل مختلف از آن برند خرید نمی کنند و این افراد ممکن است تنفر به برند را تجربه کنند. در ادبیات برندینگ، احساسات مصرف کنندگان درباره برند که شامل احساسات مثبت و منفی می شود، بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؛ اما به احساسات منفی در مورد برند خصوصا تنفر از برند کمتر از احساسات مثبت پرداخته شده است.
تنفر از برند دارای پیامدهای منفی برای برند و سازمان است؛ یکی از پیامدهای منفی تنفر از برند و تجربه احساسات منفی در مورد آن انتقام از برند است. بسیاری از مصرف کنندگان ممکن است تمایل به انتقام از برند داشته باشند که در این صورت پیامدهای منفی متوجه سازمان خواهد شد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر انتقام از برند داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه انتقام از برند چیست؟
ارزیابی انتقام از برند هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه تک مولفه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت