پرسشنامه ناسازگاری نمادین برند
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه ناسازگاری نمادین برند
این پرسشنامه توسط علی شجاع و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان ناسازگاری نمادین برند می باشد.
این پرسشنامه دارای 5 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه ناسازگاری نمادین برند تایید شده است.
نمادین سازی برند
امروزه شرکت ها و کمپانی های مختلف بیش از پیش به فرآیند برند سازی و توسعه نام برند خود توجه می کنند. برند سازی و تلاش برای ایجاد آگاهی از برند در مشتریان تاثیر به سزایی در رشد و توسعه سازمان دارد. هرچه یک برند شناخته شده تر باشد و سازگاری نمادین برند بیشتر باشد، احتمال موفقیت صاحبین آن برند بیشتر خواهد بود.
در واقع ناسازگاری نمادین برند می تواند با پیامد های منفی برای شرکت همراه باشد. کارشناسان تعاریف متعددی از برند ارائه کرده اند؛ در واقع ارائه یک تعریف واحد و مشخص از برند کار ساده ای به نظر نمی رسد. به عنوان مثال عده از از متخصصان برند یک سازمان را بیانگر تعهد مشتریان به آن سازمان می دانند.
برخی بر این باورند که برند می تواند محصولات و خدمات یک سازمان را در ذهن مشتری مجسم کند و باعث ایجاد اعتماد در مشتریان شود، پس درست است اگر بگوییم برند در ذهن مشتری ساکن است و از تجربیات کارشناسان یک برند حاصل می شود.
برند ها بیانگر هویت یک شرکت هستند و هرچه یک شرکت برای حفظ و توسعه برند خود تلاش بیشتری کند، به ثبیت نام برندش در ذهن مشتری کمک بیشتری خواهد کرد. از طرفی دیگر، برند و نام تجاری یک سازمان نشان دهنده میزان قدرت و پیشینه آن سازمان خواهد بود و اینکه آن سازمان تا چه اندازه قادر به تولید و ارائه محصولات و خدمات جدید است.
باید بدانید برند چیزی فراتر از ارزش یک محصول و کالای تولیدی است و به تنهایی می تواند باعث محبوبیت یک شرکت شود یا در مشتری نسبت به آن شرکت احساس ناخوشایند یا تنفر ایجاد کند.
پس سازمان باید برای نامی که به واسطه آن مورد خطاب قرار می گیرد و نمادی که به وسیله آن میان دیگران شناخته می شود، برنامه ریزی و طرح ریزی کند. یک برند نیاز به محافظت، بهره برداری و رشد دارد و همواره باید برای توسعه و ارتقای آن توجه شود.
گفته می شود ناسازگاری نمادین برند می تواند باعث دوری مشتریان از برند، عدم وفاداری مشتریان و عدم جذب مشتریان جدید به شرکت شود. هرچه میزان سازگاری نمادین برند بیشتر باشد، روند توسعه برند و جذب مشتری بهتر طی خواهد شد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر میزان ناسازگاری نمادین برند داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محقق ساخته شده است، استفاده کند.
پرسشنامه ناسازگاری نمادین برند چیست؟
ارزیابی میزان ناسازگاری نمادین برند هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه تک مولفه است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت