پرسشنامه بانکداری الکترونیک بوساکورن و دیتر
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه بانکداری الکترونیک
این پرسشنامه توسط بوساکورن و دیتر ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی شاخص های بانکداری الکترونیکی می باشد.
این پرسشنامه دارای 16 سوال و 4 بعد:
- ویژگی های وب سایت
- ریسک و حریم خصوصی
- به کارگیری
- مفید بودن درک شده می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه بانکداری الکترونیک تایید شده است.
بانکداری الکترونیک
فکر می کنم مهم ترین مزیتی که تکنولوژی و فناوری های روز دنیا برای افراد داشته است، تسهیل انجام امور در ابعاد مختلف بوده است. تکنولوژی با پیشرفت مداوم و روز افزونی که دارد بر بسیاری از حیطه ها تاثیر گذاشته است که یکی از آن ها، بانکداری است. حتما تا به حال اصطلاح بانکداری الکترونیکی به گوش شما خورده است و حتما حتی شده برای یکبار از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کرده اید.
بانکداری الکترونیک، یک شیوه نوین بانکداری است؛ در این شیوه بانک با کمک گرفتن از تکنولوژی و به عبارتی اینترنت به صورت غیر فیزیکی به مشتریانش خدمات می دهد. مشتری با استفاده و بهره بردن از شیوه بانکداری الکترونیکی دیگر لازم نیست که حتما به بانک مراجعه کند و در فرآیند حضوری امور بانکی اش را انجام دهد.
بانک ها در شیوه خدمات بانکداری الکترونیکی از واسطه های ایمن کمک می گیرند تا به مشتریان خدمات رسانی کنند؛ به عبارت ساده تر، بانک از شبکه پیشرفته تکنولوژی و مخابرات در جهت انتقال پول و یا دیگر منابع از این سیستم بهره می برد.
بانکداری الکترونیک دارای کانال های ارتباطی مختلفی می باشد؛ سیستم های رایانه شخصی، تلفن همراه و تلفن ثابت، دستگاه های پوز و دستگاه های خودپرداز برخی از این کانال های ارتباطی هستند. به طور کلی خدمات بانکداری الکترونیکی به سه صورت ارائه می شود که آن ها اطلاع رسانی، خدمات تعاملی و خدمات تراکنشی می باشد. در اطلاع رسانی اطلاعات به صورت خصوصی یا عمومی از طریق رسانه های عمومی در اختیار مردم قرار می گیرد، در تعامل ابزار هایی برای تعامل میان بانک و مشتریان به وجود آمده و در خدمات تراکنشی، فرآیند انتقال وجه، افتتاح حساب، تغییر رمز کارت، صدور چک در یک بستر امن اینترنتی قابل انجام است.
استفاده از بانکداری الکترونیکی برای مشتریان مزایای زیادی دارد؛ افتتاح حساب راحت، صرفه جویی در وقت و زمان، سریع و آسان انجام دادن کارها، امنیت بالا و پشتیبانی بالا، امکان کنترل حساب و ارائه خدمات بانکی گسترده و... برخی از مزایای بانکداری الکترونیکی می باشد.
برخی از شاخص های بانکداری الکترونیکی از نظر بوساکورن و دیتر شامل، ویژگی های وب سایت، ریسک و حریم خصوصی، به کارگیری، مفید بودن درک شده می باشد.
آیا تا به حال از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کرده اید؟ به نظر شما بانکداری الکترونیک چه مزایایی دارد؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی شاخص های بانکداری الکترونیکی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط بوساکورن و دیتر ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی شاخص های بانکداری الکترونیکی هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه دارای 4 مولفه است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت