تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری

این پرسشنامه توسط رضوان حکیم زاده و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری از ابعاد مختلف می باشد.

این پرسشنامه دارای 18 سوال و 3 بعد:

  • شناختی
  • عاطفی
  • روانی حرکتی می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری تایید شده است.

صلاحیت بالینی دانشجویان

همان طور که خود می دانید، پرستار به فردی گفته می شود که در زمینه مراقبت از سلامتی، بهداشت و درمان، دارای مهارت بوده و یک شخص حرفه ای محسوب می شود. پرستار فردی است که با توجه به علم و دانشی که دارد و در رشته ای که تحصیل کرده است، می تواند در محیط های بهداشتی و مراقبتی همچون درمانگاه، بیمارستان و دیگر مراکز درمانی و حتی منزل از بیماران یا افرادی که نیاز به مراقبت دارند، مراقبت و پرستاری کند.

پرستاران نمی توانند به صورت مستقل مراکز درمانی داشته باشند یا به صورت مستقل فعالیت کنند؛ آن ها با عضویت در تیم درمانی می توانند به بیماران خدمت رسانی کنند. توجه داشته باشید، یکی از مهم ترین مسائلی که در پرستاران باید وجود داشته باشد صلاحیت بالینی است و میزان صلاحیت بالینی در پرستاران از دوره دانشجویی باید مورد توجه قرار بگیرد.

منظور از صلاحیت بالینی مجموعه توانمندی های پرستار در به کار گیری دانش پرستاری، برقراری ارتباط با بیماران، داشتن مهارت های بین فردی، تلاش برای حل مشکل و مسائل و اکتساب و ارتقای مهارت های پیشرفته در زمینه تصمیم گیری می باشد. گاها پرستاران باید در مورد وضعیت بیمار در لحظه تصمیم بگیرند و به مداوای بیمار بپردازند؛ مهم است که پرستار بتواند تصمیمات درستی بگیرد و از این رو صلاحیت بالینی مهم ترین هدف در آموزش پرستاری در دوره دانشجویی در نظر گرفته می شود.

لازم به ذکر است تعاریف متعددی برای صلاحیت بالینی وجود دارد و این مفهوم از طریق رویکردهای مختلف تعریف و بررسی شده است.

بر اساس رویکرد رفتار گرایی که یک رویکرد تکلیف محور می باشد، صلاحیت بالینی با مشاهده مستقیم عملکرد در ارتباط است. بر اساس رویکرد عام، بر مجموعه صفات کلی که بر عملکرد فرد تاثیر حیاتی دارد، تاکید می شود و نگرش های قابل انتقال فرد من جمله دانش و تفکر انتقادی در نظر گرفته می شود. رویکرد سوم رویکرد کل نگر بوده که شامل دانش، صفات، نگرش، ارزش و مهارت ها می شود که این رویکرد در حرفه پرستاری بیش از دیگر رویکردها مورد توجه است.

میزان صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری از ابعاد مختلف قابل ارزیابی است؛ در این پرسشنامه سه بعد شناختی، عاطفی، روانی حرکتی با میزان صلاحیت بالینی پرستاران در ارتباط است. در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر، میزان صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری از ابعاد مختلف داشته باشید می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی میزان صلاحیت بالینی دانشجویان پرستاری از ابعاد مختلف هدف ساخت این پرسشنامه است.

منظور از صلاحیت بالینی چیست؟

منظور از صلاحیت بالینی مجموعه توانمندی های پرستار در به کار گیری دانش پرستاری، برقراری ارتباط با بیماران، داشتن مهارت های بین فردی، تلاش برای حل مشکل و مسائل و اکتساب و ارتقای مهارت های پیشرفته در زمینه تصمیم گیری می باشد.

صلاحیت بالینی از دیدگاه های مختلف چیست؟

بر اساس رویکرد رفتار گرایی که یک رویکرد تکلیف محور می باشد، صلاحیت بالینی با مشاهده مستقیم عملکرد در ارتباط است. بر اساس رویکرد عام، بر مجموعه صفات کلی که بر عملکرد فرد تاثیر حیاتی دارد، تاکید می شود و نگرش های قابل انتقال فرد من جمله دانش و تفکر انتقادی در نظر گرفته می شود. رویکرد سوم رویکرد کل نگر بوده که شامل دانش، صفات، نگرش، ارزش و مهارت ها می شود که این رویکرد در حرفه پرستاری بیش از دیگر رویکردها مورد توجه است.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام