پرسشنامه ویژگی های خلاقانه استادان دانشگاه
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه ویژگی های خلاقانه استادان دانشگاه
این پرسشنامه توسط عباس اناری نژاد و همکارانش در سال 1399 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی ویژگی های خلاقانه استادان دانشگاه می باشد.
این پرسشنامه دارای 12 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه ویژگی های خلاقانه استادان دانشگاه تایید شده است.
اساتید و معلمان نقش بزرگی در تعلیم، پرورش و هدایت دانشجویان و دانش آموزان دارند. معلمان همچون چراغی تابناک مسیر علم و آگاهی را برای دانشجویان و دانش آموزان روشن می کنند و به عنوان یک راهنما مسیر موفقیت را به آن ها نشان می دهند و چون دوستی دلسوز آن ها را در این مسیر هدایت می کنند.
ویژگی های روان شناختی و شخصیتی اساتید، دانش و مهارت و تخصصی که دارند، تاثیر زیادی بر کیفیت آموزش و سطح یادگیری دانشجویان می گذارد.
خلاقیت در اساتید
خلاقیت و تفکر خلاق ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با یادگیری و موفقیت تحصیلی دارند؛ خلاقیت منجر به نوآوری، یادگیری بیشتر، خلق ایده های جدید شده و تفکر خلاق تاثیر شگرفی بر مواجهه و مقابله با مشکلات، تطبیق خود با شرایط و در نهایت موفقیت دارد. در سال های اخیر نظام آموزشی کشور پیش از هر چیز به ایجاد خلاقیت در فراگیران تاکید می کند و آموزش خلاقیت و فراهم کردن بستری برای رشد خلاقیت در فراگیران و اساتید را در اولویت قرار داده است.
مهم است بدانید خلاقیت قابل ارتقا و یادگیری است. برخی افراد به صورت ذاتی دارای خلاقیت هستند و عده ای با آموزش می توانند خلاقیت را فرا بگیرند. خلاقیت عنصر موثر در یادگیری است و اگر در هر فردی وجود داشته باشد، منجر به تعالی و رشد فرد می شود.
یک نکته مهم و جالب توجه در مورد خلاقیت، تلاش برای اکتساب و ارتقای آن توسط اساتید است؛ به عبارتی، درست است که خلاقیت تاثیر زیادی بر موفقیت فراگیران دارد اما اگر اساتید نیز خلاقیت داشته باشند، زمینه برای رشد و پیشرفت خود استاد و دانشجویان دوچندان می شود.
اساتید می توانند از خلاقیت در تدریس استفاده کنند؛ می دانیم که نحوه تدریس اساتید، سبک تدریس و آموزش تاثیر زیادی بر یادگیری دارد. اگر اساتید بتوانند از شیوه های خلاقانه در تدریس و اداره کلاس استفاده کنند، دانشجویان را به شرکت در کلاس تشویق کرده، انگیزه و اشتیاق آن ها را برای یادگیری بالا می برند و در نهایت بر ارتقای سطح یادگیری تاثیر مثبت می گذارند.
پس خلاقیت یک ویژگی مهم برای اساتید به شمار می رود. خلاقیت اساتید منجر به رشد، تعامل بهتر و سازنده استاد با دانشجو و درگیری هدفمند با تکالیف درسی می شود.
در صورتی که تمایل به ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی ویژگی های خلاقانه استادان دانشگاه داشته باشیدريال می توانید از این پرسشنامه 12 سوالی که ویژگی های خلاقانه استادان نام دارد، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه 12 سوال دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی ویژگی های خلاقانه استادان دانشگاه هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت