پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی شاخص های مؤثر در استقرار مدرسه زندگی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی شاخص های مؤثر در استقرار مدرسه زندگی
هدف از ساخت این پرسشنامه، شناسایی و اولویت بندی شاخص های مؤثر در استقرار مدرسه زندگی از دیدگاه معلمان می باشد.
پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی شاخص های مؤثر در استقرار مدرسه زندگی دارای 12 سوال است.
مدرسه زندگی چیست؟
به نظر شما یک مدرسه خوب چه ویژگی هایی دارد؟ اگر والد فرزندی هستید که به سن مدرسه رسیده است، تمایل دارید فرزندتان در چه مدرسه ای تحصیل کند یا اگر دانش آموز هستید به نظر شما یک مدرسه خود از چه ویژگی هایی برخوردار است؟ از قدیم شنیده ایم که مدرسه خانه دوم دانش آموزان و محصلان است؛ دانش آموزان ساعاتی از روز را در مدرسه صرف تعلیم و تربیت می کنند و محیط مدرسه نقش مهمی در شکل گیری و رشد شخصیت دانش آموزان دارد.
با گذشت زمان، مدارس و ساختار آن تغییرات زیادی داشته است و انتقاد صاحب نظران علوم تربیتی تاثیر به سزایی در تغییر ساختار مدارس از حالت سنتی به حالت مدرن شد. یکی از افرادی که نسبت به مدارس سنتی و سبک تدریس در این مدارس انتقادهایی داشت، دیوئی بود؛ او پس از تحقیقاتی که در زمینه مدرسه و تاثیر آن بر دانش آموزان داشت اقدام به تاسیس مدرسه ای به نام مدرسه زندگی یا مدرسه آزمایشگاهی کرد.
مدرسه زندگی یک شعار مهم دارد و آن یادگیری برای زیستن از طریق عمل کردن است؛ دیوئی بر این باور بود که مدرسه افراد برای زندگی آماده نمی کند بلکه خود محلی برای زندگی کردن است و هر آنچه که محصلان در مدارس یاد می گیرند به رشد، پیشرفت و کسب تجربه کمک می کند.
مهم ترین اصلی که در مدارس زندگی مورد توجه قرار می گیرد، اهمیت به تفاوت های فردی دانش آموزان، یادگیری و آموزش بر اساس میل و رغبت دانش آموز است. در اینگونه مدارس برنامه از پیش تعیین شده ای وجود ندارد و همه چیز بنابر موقعیتی که دانش آموزان در آن قرار دارند، پیش می رود.
جالب است بدانید در مدارس زندگی، محتوای از پیش تعیین شده ای وجود ندارد و معلمان هرآنچه که به ایجاد و ارتقای مهارت های اجتماعی، مهارت های حل مسئله، تفکر انتقادی یا خلاقیت و نوآوری دانش آموز کمک می کند را آموزش می دهند. دانش آموزان به صورت فعالانه و نه منفعل در یک محیط شاد و سرزنده در کلاس های درس مبتنی بر شاگرد آموزش می بییند، یاد می گیرند و کلاس را مدیریت می کنند؛ معلمان در این مدارس نقش راهنما و هدایت کننده دارند.
از نظر معلمان، شاخص های مختلفی در ایجاد و استقرار مدارس زندگی نقش عمده ای را ایفا می کنند؛ در صورتی که تمایل به ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی شاخص های مؤثر در استقرار مدرسه زندگی از دیدگاه معلمان داشته باشید می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
پرسشنامه شناسایی و اولویت بندی شاخص های مؤثر در استقرار مدرسه زندگی چیست؟
ارزیابی شناسایی و اولویت بندی شاخص های مؤثر در استقرار مدرسه زندگی از دیدگاه معلمان هدف ساخت این پرسشنامه است.
شعار مدرسه زندگی چیست؟
مدرسه زندگی یک شعار مهم دارد و آن یادگیری برای زیستن از طریق عمل کردن است
مدرسه زندگی چیست؟
در مدارس زندگی، محتوای از پیش تعیین شده ای وجود ندارد و معلمان هرآنچه که به ایجاد و ارتقای مهارت های اجتماعی، مهارت های حل مسئله، تفکر انتقادی یا خلاقیت و نوآوری دانش آموز کمک می کند را آموزش می دهند. دانش آموزان به صورت فعالانه و نه منفعل در یک محیط شاد و سرزنده در کلاس های درس مبتنی بر شاگرد آموزش می بییند، یاد می گیرند و کلاس را مدیریت می کنند؛ معلمان در این مدارس نقش راهنما و هدایت کننده دارند.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت