پرسشنامه حمایت سازمانی ادراک شده آیزنبرگر
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه حمایت سازمانی ادراک شده آیزنبرگر
این پرسشنامه توسط آیزنبرگر و با هدف سنجش حمایت سازمانی در سال 1986 ساخته شده است.
پرسشنامه حمایت سازمانی ادراک شده آیزنبرگر 16 سول دارد و بر اساس مقیاس لیکرت پنج درجه ای به صورت کاملا موافقم تا کاملا مخالفم می باشد.
همچنین این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و نمره گذاری است.
سه مقاله بیس و یک مقاله فارسی نیز ضمیمه شده است.
حمایت سازمان ها
یکی از مواردی که همواره باید مورد توجه سازمان ها قرار بگیرد، منابع انسانی درون سازمان و کارمندان می باشد. افرادی که در درون سازمان ها کار و فعالیت دارند، به دلایل مختلفی می توانند وارد این عرصه ی کاری و استخدام سازمان ها در آمده باشند. رفع نیاز های مادی و اقتصادی و تلاش برای رفها و زندگی بهتر و هم چنین کار و فعالیت برای علاقه به آن حیطه ی کاری و فعالیت سازمانی همه و همه می تواند از دلایل کار کردن در درون یک سازمان باشد. کارمندان و منابع انسانی در درون سازمان ها در حین کار و فعالیت باید انگیزه کافی برای کار کردن داشته باشند و سازمان و مدیران سازمانی که سرپرستی کارمندان را بر عهده دارند باید موارد و امکانات زیادی را در اختیار این کارمندان قرار دهند. هر چه رفاه کارمندان بیشتر باشد، بهره وری سازمان ها هم بیشتر می شود.
علاوه بر داشتن انگیزه کارمندان در محیط کاری و هم چنین داشتن رفاه و امکانات کافی، یکی از دیگر مواردی که نیرو بخش کارمندان و منابع انسانی در هر سطح و جایگاهی که هستند، داشتن حمایت کافی از سوی سازمان است. سازمان ها باید به قدر کافی حامی کارمندان خود باشند و در تمام موارد با توجه به اصول و قوانین ثابت کاری دست از حمایت کارمندان خود نکشند و حمایت سازمانی را از کارمندانشان دریغ نکنند. هرچه حمایت سازمان از کارمندان خود بیشتر باشد، این مورد رابطه ی مستقیم و نزدیکی با عملکرد بهتر و کارامد تر کارکنان دارد.
در بحث حمایت از کارمندان، علاوه بر موارد مالی و در نظر گرفتن پاداش هایی به موقع برای انجام درست کار ها و همچنین تعیین حقوق و دستمزد بر اساس شایستگی های کارمندان و افزایش حقوق و دستمزد با توجه به نرخ تورم و ... که خود نوعی حمایت مالی از سوی سازمان محسوب می شود، موارد دیگری هم در مورد حمایت از کارمندان باید وجود داشته باشد. سازمان ها باید به نیروی خود احترام گذاشته و تلاش هایی کارمندان خود برای پیشبرد اهداف سازمان را مورد توجه قرار دهند و در مواقع لزوم از تلاش های بی وقفه ی مثبت کارمندان خود قدردانی کنند و هم چنین اگر کارمندی دچار اشتباهی شد، فرصت کافی برای جبران اشتباه به او بدهند و سریعا به فکر نیروی جایگزین برای او نباشند. سازمان ها باید به شکایات و درخواست کارمندان خود توجه ویژه ای داشته باشند و خیلی از موارد دیگر که برای حمایت از کارمندان لازم به نظر می رسد.
پرسشنامه حمایت سازمانی ادراک شده آیزنبرگر چند سوال دارد؟
این پرسشنامه دارای 8 سال است.
هدف از ساخت این پرسشنامه چه بود؟
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی حمایت سازمانی است.
این پرسشنامه توسط چه کسی و در چه سالی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط آیزنبرگر و در سال 1986 ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه دارای روایی و پایایی است؟ بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری و تفسیر دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه مقاله دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای 3 فایل مقاله بیس و یک فایل مقاله فارسی است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت