تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه هوشیاری کارآفرینانه
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه هوشیاری کارآفرینانه 

این پرسشنامه توسط محمدرضا طالبی کوهستانی و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه سنجش و ارزیابی شاخص های هوشیاری کارآفرینانه می باشد.

این پرسشنامه دارای 11 سوال و 3بعد:

  • پویش و جستجو
  • ارتباطات
  • ارزیابی و قضاوت می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه هوشیاری کارآفرینانه تایید شده است.

کارآفرینی

اگر بخواهیم در یک کلام و خلاصه و مفید بگوییم کارآفرینی فعالیتی است که تاثیر به سزایی در رشد اقتصادی کشور ها دارد و اگر در کشوری فرهنگ کارآفرینانه جریان داشته باشد، می توان از آن کشور انتظار داشت که در وضعیت خوب اقتصادی قرار بگیرد. کارآفرینی فعالیتی است که به ریسک پذیری احتیاج دارد و فرد کارآفرین باید با پذیرفتن ریسک و خطرات احتمالی یک کسب و کار جدید را راه اندازی کند و برای برخی افراد اشتغال ایجاد کند.

کارآفرینی جز فعالیت هایی است مورد توجه پژوهشگران و جامعه شناسان بوده و در مورد آن پژوهش های مختلفی صورت می گیرد. یکی از اصطلاحاتی که در حوزه کارآفرینی مورد ارزیابی قرار می گیرد، هوشیاری کارآفرینانه می باشد. این اصطلاح برای اولین بار در سال 1979 توسط پژوهشگری به نام کرزنر مطرح شد.

هوشیاری کارآفرینانه

هوشیاری کارآفرینانه از دیدگاه کرزنر توانایی فرد در توجه به فرصت ها در حوزه کسب و کار بدون جستجو یا کاوش تعریف می شود. در هر بازاری فرصت های حرفه ای و تجاری برای کسب سود و درآمد وجود دارد و اینجاست که اگر هوشیاری کارآفرینانه وجود داشته باشد، سود زیادی برای فرد کارآفرین یا سازمان کارآفرین به دست می آید.

مهم ترین ویژگی افراد کار آفرین را می توان هوشیاری بالای آنان تعریف کرد؛ آن ها نسبت به فرصت ها و اختلافات در بازارهای تجاری هوشیار هستند و در نتیجه از فرصت ها به بهترین نحو استفاده می کنند؛ مثلا فردی که هوشیاری کارآفرینانه دارد می داند که چه زمانی باید جنس یا کالایی را خریداری کند و چه زمانی آن را بفروشد که سود خوبی از این خرید و فروش نصیبش شود.

پس از کرزنر، دیگر محققانی آمدند که بر روی این مفهوم تحقیق و نظریه پردازی کردند و این اصطلاح را بسط و گسترش دادند؛ به عنوان نمونه پژوهشگرانی به نام کایش و گیلاد در سال 1991 هوشیاری کارآفرینانه را جستجو اطلاعات مرتبط با فرصت های تجاری تعریف و مفهوم سازی کردند و در نهایت بین این نتیجه رسیدند که میان کارآفرینان و مدیرانی که هوشیاری کارآفرینانه دارند، تفاوت هایی وجود دارد.

هوشیاری کارآفرینانه را می توان از سه بعد مورد ارزیابی قرار داد؛ پویش و جستجو، ارتباطات، ارزیابی و قضاوت این سه بعدی هستند که در این پرسشنامه نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. در صورتی که تمایل به ارزیابی و سنجش متغیر شاخص های هوشیاری کارآفرینانه داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه هوشیاری کارآفرینانه چیست؟

ارزیابی شاخص های هوشیاری کارآفرینانه هدف ساخت این پرسشنامه است.

این پرسشنامه چند مولفه دارد؟

این پرسشنامه سه مولفه دارد.

آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟

بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام