پرسشنامه هوش بازاریابی اسلامی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه هوش بازاریابی اسلامی
این پرسشنامه توسط اسلامی و با هدف ارزیابی هوش بازاریابی ساخته شده است.
این پرسشنامه دارای 15 سوال و 5 مولفه است.
روایی و پایایی پرسشنامه هوش بازاریابی تایید شده است.
هوش بازاریابی
هوش بازاریابی یک مولفه مهم و تاثیرگذار بر موفقیت سازمان است و سازمان ها باید در جهت ارتقای هوش بازاریابی تلاش کنند. منظور از هوش بازاریابی مجموعه اطلاعات مرتبط با بازار سازمان است که این اطلاعات با فرآیند تصمیم گیری و تعیین استراتژی های شرکت در ارتباط است.
هوش بازاریابی به سازمان در جهت تحلیل و تفسیر دقیق اطلاعات کمک می کند و باعث تصمیم گیری درست و منطقی می شود. سازمان برای داشتن عملکرد قابل قبول باید به صورت روزمره اطلاعات بازار را بررسی کند و زمانی که هوش بازاریابی وجود داشته باشد، می تواند از فرصت های بازار استفاده کند و نفوذ بیشتری در بازار داشته باشد و در نهایت سهم خود را در توسعه بازار افزایش دهد.
مدیرانی که هوش بازاریابی بالایی دارند با اتخاذ بهترین و مناسب ترین استراتژی ها به مزیت رقابتی دست پیدا می کند و فعالیت های بازاریابی اثربخش خواهند داشت. هوش بازاریابی به مدیران سازمانی در جهت مواجهه بهتر مدیران با اطلاعات و داده های مرتبط با کسب و کار کمک می کند و به آن ها در خصوص تصمیم گیری قدرت و بینش می دهد.
باید بدانید هوش بازاریابی با هوشمندی بازار در ارتباط بوده و از یکدیگر تاثیر می پذیرند.
ذکر این نکته حائز اهمیت به نظر می رسد که هوشمندی بازار یک توانایی است و به فرد و سازمان در جهت رسیدن به استراتژی ها، برنامه، هدف ها و چشم اندازهای سازمان کمک می کند اما میان هوش بازاریابی و هوشمندی رقابتی تفاوت وجود دارد و هوش بازاریابی چیزی فراتر از هوش کسب و کار و هوش میان رقیبان است.
هوش بازاریابی دارای چند خصیصه مهم است؛ یکی از ویژگی های آن داشتن ارتباط می باشد؛ ارتباط داشتن اشاره به اطلاعات و نحوه جمع آوری و شناسایی آن ها و تصمیم گیری بر مبنای آن ها دارد.
قابل استفاده بودن دیگر ویژگی این هوش است؛ مدیران باید بتوانند انگیزه لازم را ایجاد و از این هوش در موقعیت های مختلف استفاده کنند.
زمان دیگر ویژگی این هوش است؛ مدیران سازمانی باید بتوانند تصمیمات درست و منطقی بگیرند و نسبت به رقبا برای خود برتری ایجاد کنند. صحت و دقت دیگر ویژگی این هوش است؛ هرگونه اطلاعات و داده ها باید درست، منطقی باشند و تحلیل درستی از آن صورت بگیرد.
دیگر ویژگی این هوش کامل بودن است و این بدان معنا است که اطلاعات باید به صورت کامل تحلیل شود و برای تصمیم گیرندگان واضح و روشن باشد.
این هوش دیگر ویژگی های دیگری نیز دارد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر هوش بازاریابی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی هوش بازاریابی هدف ساخت این پرسشنامه است.
ویژگی های هوش بازاریابی چیست؟
ارتباط داشتن، زمان، صحت و درستی، کامل بودن و ... از ویژگی های این هوش است.
هوش بازاریابی چیست؟
جمع آوری اطلاعات و داده ها و به کار بردن داده ها به هنگام تصمیم گیری درست و منطقی به معنای هوش بازاریابی است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت