تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه هوش بازاریابی اسلامی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه هوش بازاریابی اسلامی

این پرسشنامه توسط اسلامی و با هدف ارزیابی هوش بازاریابی ساخته شده است.

این پرسشنامه دارای 15 سوال و 5 مولفه است.

روایی و پایایی پرسشنامه هوش بازاریابی تایید شده است.

هوش بازاریابی

هوش بازاریابی یک مولفه مهم و تاثیرگذار بر موفقیت سازمان است و سازمان ها باید در جهت ارتقای هوش بازاریابی تلاش کنند. منظور از هوش بازاریابی مجموعه اطلاعات مرتبط با بازار سازمان است که این اطلاعات با فرآیند تصمیم گیری و تعیین استراتژی های شرکت در ارتباط است.
هوش بازاریابی به سازمان در جهت تحلیل و تفسیر دقیق اطلاعات کمک می کند و باعث تصمیم گیری درست و منطقی می شود. سازمان برای داشتن عملکرد قابل قبول باید به صورت روزمره اطلاعات بازار را بررسی کند و زمانی که هوش بازاریابی وجود داشته باشد، می تواند از فرصت های بازار استفاده کند و نفوذ بیشتری در بازار داشته باشد و در نهایت سهم خود را در توسعه بازار افزایش دهد.

مدیرانی که هوش بازاریابی بالایی دارند با اتخاذ بهترین و مناسب ترین استراتژی ها به مزیت رقابتی دست پیدا می کند و فعالیت های بازاریابی اثربخش خواهند داشت. هوش بازاریابی به مدیران سازمانی در جهت مواجهه بهتر مدیران با اطلاعات و داده های مرتبط با کسب و کار کمک می کند و به آن ها در خصوص تصمیم گیری قدرت و بینش می دهد.
باید بدانید هوش بازاریابی با هوشمندی بازار در ارتباط بوده و از یکدیگر تاثیر می پذیرند.

ذکر این نکته حائز اهمیت به نظر می رسد که هوشمندی بازار یک توانایی است و به فرد و سازمان در جهت رسیدن به استراتژی ها، برنامه، هدف ها و چشم اندازهای سازمان کمک می کند اما میان هوش بازاریابی و هوشمندی رقابتی تفاوت وجود دارد و هوش بازاریابی چیزی فراتر از هوش کسب و کار و هوش میان رقیبان است.

هوش بازاریابی دارای چند خصیصه مهم است؛ یکی از ویژگی های آن داشتن ارتباط می باشد؛ ارتباط داشتن اشاره به اطلاعات و نحوه جمع آوری و شناسایی آن ها و تصمیم گیری بر مبنای آن ها دارد.
قابل استفاده بودن دیگر ویژگی این هوش است؛ مدیران باید بتوانند انگیزه لازم را ایجاد و از این هوش در موقعیت های مختلف استفاده کنند.
زمان دیگر ویژگی این هوش است؛ مدیران سازمانی باید بتوانند تصمیمات درست و منطقی بگیرند و نسبت به رقبا برای خود برتری ایجاد کنند. صحت و دقت دیگر ویژگی این هوش است؛ هرگونه اطلاعات و داده ها باید درست، منطقی باشند و تحلیل درستی از آن صورت بگیرد.
دیگر ویژگی این هوش کامل بودن است و این بدان معنا است که اطلاعات باید به صورت کامل تحلیل شود و برای تصمیم گیرندگان واضح و روشن باشد.
این هوش دیگر ویژگی های دیگری نیز دارد.

در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر هوش بازاریابی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی هوش بازاریابی هدف ساخت این پرسشنامه است.

ویژگی های هوش بازاریابی چیست؟

ارتباط داشتن، زمان، صحت و درستی، کامل بودن و ... از ویژگی های این هوش است.

هوش بازاریابی چیست؟

جمع آوری اطلاعات و داده ها و به کار بردن داده ها به هنگام تصمیم گیری درست و منطقی به معنای هوش بازاریابی است.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام