پرسشنامه ارتباطات درون سازمانی هادیگل
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه ارتباطات درون سازمانی هادیگل
این پرسشنامه توسط مرتضی هادیگل در سال 1394 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی ارتباطات سازمانی می باشد.
این پرسشنامه دارای 14 سوال و 3 بعد:
- هماهنگی
- مشارکت
- ارتباطات می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه ارتباطات درون سازمانی هادیگل تایید شده است.
هر کدام از ما، از زمانی که صبح از خواب بیدار می شویم تا زمانی که شب به خواب برویم، با افراد مختلف ارتباط برقرار می کنیم؛ مجموع ارتباطات ما با دیگران می تواند کلامی یا غیر کلامی باشد و به دوستان، اعضای خانواده، همکاران یا آشنایان و ... محدود شود.
ما می توانیم به صورت حضوری و رو در رو با دیگران ارتباط بگیریم یا بالعکس با استفاده از تلفن، به صورت تماس صوتی، تصویری یا پیام با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم؛ بنابراین نحوه تعامل و ارتباطات ما با یکدیگر متفاوت است.
ارتباط درون سازمانی
یکی از مهم ترین نوع ارتباط، ارتباط درون سازمانی است؛ یک فرد به عنوان یک کارمند در محیط کار با همکاران، مدیران و مشتریان می تواند ارتباط برقرار کند و این ارتباط، ارتباط درون سازمانی نام دارد. هر سازمان یا کسب و کاری برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت باید ارتباطات سازمانی خود را تقویت کند و این مسئله ربطی به کوچک یا بزرگ بودن سازمان ندارد.
مهم ترین مزیت ارتباطات سازمانی برای افراد ایجاد روابط کاری روشن، واضح و شفاف است؛ کارمندان باید در محیطی کار کنند که روابط آن به صورت شفاف و صادقانه جلو می رود و مشتریان تمایل دارند با سازمان یا شرکتی ارتباط برقرار کنند که صادق و شفاف است و اصول کاری مشخصی دارد.
پژوهشگران مختلف در مورد ارتباطات درون سازمانی تحقیقات مختلفی انجام داده اند؛ آن ها ارتباطات درون سازمانی را فرآیندی تعریف کرده اند که در آن مجموعه اطلاعات قابل فهم، توسط دو یا چند نفر یا گروهی از افراد با هدف تاثیر گذاری بر رفتار دیگران یا ایجاد انگیزه و اشتیاق رد و بدل می شود.
در هر ارتباط درون سازمانی، هماهنگی، مشارکت و ارتباط میان کارمندان با یکدیگر و مدیران، مورد توجه قرار می گیرد. زمانی می توان گفت ارتباطات درون سازمانی اثربخش است که کارمندان ارتباط خوبی با مدیر داشته باشند، بتوانند در مورد موضوعات و نظرات مختلف با یکدیگر بحث کنند و تصمیم گیری کنند و به راحتی انتقادات خود را مطرح کنند.
ارتباطات درون سازمانی می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد، یکی از این عوامل دور کاری است؛ اگر کارمندان یک شرکت یا سازمان به صورت دورکار کار کنند، ممکن است ارتباطات درون سازمانی حالت پیچیده تری به خودش بگیرد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر ارتباطات درون سازمانی داشته باشید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و معتبری که توسط هادیگل ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه دارای 3 مولفه است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی ارتباطات درون سازمانی هدف ساخت این پرسشنامه است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت