پرسشنامه شناسایی عوامل برنامه درسی چند فرهنگی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه شناسایی عوامل برنامه درسی چند فرهنگی
این پرسشنامه توسط سید محمد دور فرد ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی عوامل برنامه درسی چند فرهنگی می باشد.
این پرسشنامه دارای 60 سوال و 5 بعد:
- اهداف برنامه درسی چند فرهنگی
- محتوی برنامه درسی چند فرهنگی
- فعالیت های روش های یادهی-یادگیری
- برنامه ریزی درسی چند فرهنگی
- روش های ارزیابی برنامه درسی چند فرهنگی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه شناسایی عوامل برنامه درسی چند فرهنگی تایید شده است.
تعلیم و تربیت دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی باید جز اولین اولویت های هر جامعه و کشوری باشد؛ تعلیم و تربیت یا آموزش و پرورش مستلزم برنامه ریزی های دقیق، طرح برنامه های درسی است و نهاد آموزش و پرورش ملزم به برنامه ریزی و ارائه یک برنامه اصولی و منطقی به منظور ارتقای سطح دانش در دانش آموزان است.
هر کودک و نوجوانی که به سن آموزش و یادگیری رسیده باشد باید از امکانات آموزشی بهره مند شود و به عبارتی آموزش و یادگیری حق طبیعی تمام کودکان و نوجوان است.
به هنگام آموزش و پرورش دانش آموزان به سطح کیفیت آموزش و تدریس باید توجه شود. همچنین مهم است که آموزش فارغ از جنسیت، قومیت و نژاد باشد چرا که همه افراد حق استفاده از امکانات آموزشی را به یک اندازه دارند.
یکی از مواردی که اخیرا مورد توجه متخصصان علوم تربیتی و کارشناسان آموزش بوده است، برنامه درسی چند فرهنگی است. محققان بر این باورند ارائه برنامه درسی چند فرهنگی با مزایایی برای دانش آموزان همراه است و جدا از اینکه دانش آموزان به چه قومیتی تعلق دارند، می توانند از برنامه های درسی چند فرهنگی بهره ببرند.
امروزه گسترش فناوری و تکنولوژی امکان بهره بردن از برنامه های درسی چند فرهنگی را نسبت به گذشته تسهیل کرده است و دسترسی به منابع آموزشی چند فرهنگی راحت تر کرده است.
برنامه درسی چند فرهنگی
برنامه درسی چند فرهنگی یک برنامه درسی مناسب برای تمام دانش آموزان است که در این برنامه به پس زمینه های فرهنگی، قومی و وابستگی های مذهبی دانش آموز تاکید و توجه نمی شود. هدف از برنامه های چند فرهنگی آشنایی دانش آموزان با فرهنگ و ملل دیگر است.
برنامه های درسی چند فرهنگی امکان تعامل دانش آموزان را با دیگر دانش آموزان از دیگر فرهنگ ها فراهم می کند و زمینه را برای آشنایی با دیگر سنت ها آماده می کند. رویکرد برنامه های درسی چند فرهنگی تاثیر ویژه ای بر ارتقای تحمل، احترام، درک و فهم و پذریش فرهنگ دیگران دارد.
لازم است بدانید اگر این برنامه های درسی به درستی اجرا نشوند، ممکن است نتیجه عکس داشته باشند و خیلی کارآمد و اثر بخش نباشند. اهداف برنامه درسی چند فرهنگی، محتوی برنامه درسی چند فرهنگی، فعالیت های روش های یادهی-یادگیری، برنامه ریزی درسی چند فرهنگی، روش های ارزیابی برنامه درسی چند فرهنگی باید در حین برنامه ریزی و ارائه برنامه درسی چند فرهنگی مورد ارزیابی و توجه قرار بگیرند.
در صورت تمایل به ارزیابی متغیر عوامل برنامه درسی چند فرهنگی می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
پرسشنامه شناسایی عوامل برنامه درسی چند فرهنگی چیست؟
ارزیابی عوامل برنامه درسی چند فرهنگی هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط سید محمد دور فرد ساخته شده است
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت