پرسشنامه توسعه محصول جدید بر اساس مدل کسزی و بیمنز
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه توسعه محصول جدید بر اساس مدل کسزی و بیمنز
این پرسشنامه بر اساس مدل کسزی و بیمنز ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی میزان موفقیت در توسعه محصول جدید می باشد.
این پرسشنامه دارای 13 سوال و 3 بعد:
مشارکت مشتریان در توسعه محصولات جدید
موفقیت مالی توسعه محصولات جدید
موفقیت بازار توسعه محصولات جدید می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه توسعه محصول جدید بر اساس مدل کسزی و بیمنز تایید شده است.
توسعه محصول جدید
سازمان های مشتری محور که تعامل مستقیمی با مشتریان دارند به فرآیند توسعه محصول توجه بسیاری دارند؛ این سازمان ها به این نتیجه رسیده اند که رضایت مشتریان می تواند به رشد و توسعه سازمان کمک کند و یکی از مواردی که به رضایت بیشتر مشتری منجر می شود، کیفیت محصولات و خدمات سازمان است.
به منظور ارتقای کیفیت خدمات و محصولات سازمان باید به فرآیند توسعه محصول توجه زیادی داشته باشد؛ اگر فرآیند توسعه محصول در سازمان به درستی انجام شود، سازمان از نظر تجاری به رشد و توسعه زیادی دست پیدا می کند.
توسعه محصول را می توان فرآیندی دانست که شامل توسعه محصولات جدید در سازمان می شود؛ فرآیند توسعه محصول از نقطه صفر شروع شده و در نهایت به ساخت محصول و ارائه آن به مشتریان منتهی می شود. فرآیند توسعه محصول می تواند به تولید محصولات در مقیاس انبوه و گسترده صورت بگیرد و به صادرات محصولات به دیگر کشورها منجر شود.
هر سازمانی به جهت رشد و پیشرفت به توسعه محصولات نیاز دارد؛ دنیای امروز، دنیای رقابت است و سازمان های مختلف برای حفظ مزیت رقابتی خود باید محصولاتی را تولید کنند که باعث جذب مشتری به سازمان شود؛ پس اگر محصول جدیدی تولید نشود یا کیفیت محصولات نسبت به سایر رقبای کمتر باشد، سازمان به رشد و پیشرفت دست پیدا نمی کند و اینجاست که فرآیند توسعه محصول با اهمیت می شود.
اگر قرار باشد سازمان توسعه پیدا کند و پویایی خود را حفظ کند باید از فرآیند توسعه محصول بهره ببرد. سازمان ها به وسیله توسعه محصولات می توانند بازار را دست بگیرند و به موفقیت های بزرگی در عرصه تولید محصول برسند.
سازمان ها به جهت توسعه محصولات خود باید چند مرحله مهم را در نظر بگیرند؛ اولین مرحله، بررسی نیاز مشتریان برای توسعه محصولات جدید است؛ سازمان باید نیاز سنجی کند و بر اساس نیاز مشتری محصولاتی را تولید و توسعه دهد. در گام دوم باید ایده های مختلف مورد بررسی قرار بگیرد و ایده ها غربال شود و در مرحله بعدی مورد آزمایش قرار بگیرند. پس آن سازمان باید تحلیل اقتصادی از محصول داشته باشد، محصول را آزمایش کند و در نهایت آن را تجاری سازی کند.
توسعه محصول نیازمند، مشارکت مشتریان در توسعه محصولات جدید، موفقیت بازار در توسعه محصول و در نهایت موفقیت مالی توسعه محصول جدید می شود.
در صورتی که تمایل به به ارزیابی میزان موفقیت در توسعه محصول جدید داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
پرسشنامه توسعه محصول جدید بر اساس مدل کسزی و بیمنز چیست؟
ارزیابی توسعه محصول جدید هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای اعتبار درونی و بیرونی است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه بر اساس مدل کسزی و بیمنز ساخته شده است.
این پرسشنامه شامل چند بعد است؟
این پرسشنامه 3 بعد دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت