پرسشنامه توسعه محصول جدید مو
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه توسعه محصول جدید مو
این پرسشنامه توسط مو و همکاران ساخته شده است.
این پرسشنامه توسط مو و همکاران در سال 2007 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی استراتژی توسعه محصول جدید می باشد.
این پرسشنامه دارای 21 سوال و 4 بعد:
- عامل تکونولوژیک
- عامل بازاریابی
- عامل مدیریتی
- عامل تجاری سازی می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه توسعه محصول جدید مو و همکاران تایید شده است.
توسعه محصول
توسعه محصول اصطلاحی نام آشنا در عرصه کسب و کار است؛ اگر شاغل باشید و در سازمانی فعالیت کنید، حتما چیزهایی در مورد توسعه محصول می دانید. مدیران ارشد سازمانی به توسعه محصول در سازمان توجه زیادی دارند و همواره راهبرد ها و استراتژی هایی را برای آن تنظیم می کنند چرا که می دانند محصولات یک سازمان و کیفیت آن بر جذب مشتری چه تاثیری دارد و منجر به جذب و حفظ مشتری در سازمان می شود.
توسعه محصول مجموعه فرآیند هایی را شامل می شود که مرتبط با راهبردها، استراتژی ها، سازماندهی، تولید مفهوم، ایجاد و ارزیابی محصول و برنامه ریزی برای بازاریابی محسول و تجاری سازی محصول جدید می باشد. سازمان هایی که در ارتباط با مشتریان هستند و به نوعی سازمان تولیدی محسوب می شوند، به فرآیند توسعه محصول توجه زیادی دارند و این فرآیند برای سازمان ها مزیت رقابتی ایجاد می کند.
امروزه در مباحث مدیریتی و استراتژیکی، به این موضوع که یک سازمان تا چه اندازه در زمینه توسعه محصول تلاش می کند و سعی دارد با تقویت خود در این فرآیند از رقبایش پیشی بگیرد، موضوعی مهم و جالب توجه است و خواسته و نیاز مشتری تاثیر به سزایی بر آن دارد.
نیاز سنجی از مشتریان و نیاز مشتری به یک محصول می تواند سازمان را ترغیب به توسعه محصولی خلاقانه و نوآورانه کند. واقعیت این است که اگر سازمانی بخواهد کسب و کارش را رونق ببخشد و چابکی اش را نسبت به رقبایش حفظ کند، باید در فرآیند توسعه محصول عملکرد بالایی را از خودش نشان دهد تا بتواند مشتریان زیادی را به خودش جذب کنند و از رقبایش پیشی بگیرد.
در هر جامعه ای مشتریان یک سری تقاضای مشخص از سازمان و محصولاتش دارند؛ یک مشتری دوست دارد در قبال هزینه ای که پرداخت می کند، محصول با کیفیتی را خریداری کند که از لحاظ قیمت هم مقرون و به صرفه باشد و این مسئله می تواند به سازمان در جهت توسعه محصول بر اساس نیاز مشتری کمک کند.
سازمان ها برای توسعه فرآیند محصول باید از متخصصان و کارمندان با دانش کمک بگیرند و برای توسعه محصولات برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. توسعه محصول به بهبود فرآیند های سازمان و استفاده از امکانات، تشریک مساعی در سازمان و... کمک می کند. لازم به ذکر است عوامل مختلفی بر فرآیند توسعه محصول تاثیر می گذارند که از مهم ترین آن ها، عامل تکونولوژیک، عامل بازاریابی، عامل مدیریتی، عامل تجاری می باشد که در این پرسشنامه نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر استراتژی توسعه محصول جدید داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط مو و همکاران ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی فرآیند توسعه محصول هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند بعد دارد؟
این پرسشنامه 4 بعد دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت