تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی

این پرسشنامه توسط علی عبدالهی و همکاران ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی می باشد.

این پرسشنامه دارای 19 سوال و 6 بعد، مرتبط بودن با محصول، فناوری، سرگرم کنندگی، محتوای پیام، اعتبار و اعتماد پذیری پیام، هدف گیری صحیح و خصوصیات نفوذ پیام می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی تایید شده است.

بازاریابی ویروسی

احتمالا شما هم همانند دیگران به هنگام شنیدن کلمه ویروس، به یاد ابتلا به بیماری میوفتید. ویروس در علم زیست شناسی یک پوشش پروتئینی تعریف می شود که شامل مواد ژنتیکی می باشد. ویروس ها با با کمک گرفتن از پوشش پروتئینی خود برای حمله و وصل شدن به سلول های سالم استفاده می کنند و ویروس ها قابل تکثیر هستند.

اما شاید برایتان جالب باشد بدانید ویروس ها در عرصه بازاریابی و کسب و کار هم جای خود را باز کرده اند! بازاریابی ویروسی نوعی بازارایابی موثر در جهت معرفی و فروش کالا و خدمات است. بازاریابی ویروسی باعث می شود که شرکت ها و سازمان های تولید کننده محصولات در معرض دید عموم مردم قرار بگیرند؛ اما چگونه؟ با کمک گرفتن از بستر اینترنت برای پخش اطلاعات و بعد گسترش اطلاعات به صورت دهان به دهان توسط مردم!

زمانی که یک شرکت برای مشتریان یک پیام تبلیغی می فرستد، مشتری را ترغیب به خرید می کند و زمانی که مشتری از آن سازمان خرید کند، محصول را به دوستان و آشنایان معرفی می کند و در نهایت فرآیند فروش محصولات به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند و مشتری در به نوعی فروشنده محصولات آن سازمان می شود. هرچه تبادل سازمان با مشتریان بیشتر باشد، امکان خرید و فروش بیشتر و نرخ تبادل بالاتر رفته و احتمال شکست کمتر خواهد شد. 

ساده بخواهیم بگوییم، بازاریابی ویروسی به معنای عرضه تسهیلات و امکانات به صورت رایگان و فراهم کردن محیطی برای انتقال این تسهیلات برای افراد به دیگران است. این روزها بازاریابی ویروسی محبوبیت خاصی میان شرکت های مختلف دارد. یکی از دلایل محبوبیت این نوع بازاریابی، تمایل افراد به استفاده از فضای مجازی است. از آنجایی که استفاده از شبکه های مجازی این روزها گسترش یافته است و هر فردی به نوعی با فضای مجازی در ارتباط است، می تواند تبلیغات و اطلاعات مختلفی را از بستر وب به صورت رایگان دریافت کند و روزانه این اطلاعات را به دیگر افراد بفرستد و این گونه روز به روز به تعداد مشتریان یک کسب و کار افزوده می شود.

برخی عوامل کلیدی بر موفقیت بازاریابی ویروسی تاثیر گذار است؛ به عنوان نمونه هدف گیری صحیح و درصد نفوذ و تاثیر پیام بر مشتری، مرتبط بودن با محصول، خاصیت سرگرم کنندگی، محتوای پیام، اعتبار و اعتماد پذیری پیام جز این عوامل می باشند. در صورتی که تمایل به ارزیابی، شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

بازاریابی ویروسی به چه معناست؟

بازاریابی ویروسی به معنای عرضه تسهیلات و امکانات به صورت رایگان و فراهم کردن محیطی برای انتقال این تسهیلات برای افراد به دیگران است.

هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟

ارزیابی شناسایی و اولویت بندی عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی ویروسی هدف ساخت این پرسشنامه است.

دلیل محبوبیت بازاریابی ویروسی چیست؟

یکی از دلایل محبوبیت این نوع بازاریابی، تمایل افراد به استفاده از فضای مجازی است. از آنجایی که استفاده از شبکه های مجازی این روزها گسترش یافته است و هر فردی به نوعی با فضای مجازی در ارتباط است، می تواند تبلیغات و اطلاعات مختلفی را از بستر وب به صورت رایگان دریافت کند و روزانه این اطلاعات را به دیگر افراد بفرستد و این گونه روز به روز به تعداد مشتریان یک کسب و کار افزوده می شود.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام