پرسشنامه بازاریابی سبز لبای
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه بازاریابی سبز لبای
این پرسشنامه توسط لبای در سال 2007 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی بازاریابی سبز می باشد.
این پرسشنامه دارای 4 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه بازاریابی سبز لبای تایید شده است.
دو فایل مقاله فارسی و انگلیسی نیز ضمیمه شده است.
به نظر شما شرکت های مختلف برای فروش محصولات خود تا چه اندازه به منافع مشتریان توجه دارند؟ آیا همان اندازه که رضایت مشتری و منافع شرکت از فروش یک محصول مورد توجه قرار می گیرد، محیط زیست و نفع زیست محیطی هم مورد توجه قرار می گیرد؟ اگر با علوم مدیریت بازاریابی آشنایی داشته باشید، احتمالا نام بازاریابی سبز به گوشتان خورده است، اگر هم نه، عیبی ندارد در ادامه به بررسی این روش از بازاریابی می پردازیم. منظور از بازار یابی سبز، رنگ سبز نیست. با یادآوری رنگ سبز یاد چه چیز هایی میوفیتید؟ طبیعت؟ محیط زیست؟ بله! بازاریابی سبز دقیقا به محیط زیست مربوط است.
بازاریابی سبز چگونه بازاریابی می باشد؟
در بازاریابی سبز، محصولات و خدماتی مورد فروش و معرفی قرار می گیرند که از نظر زیست محیطی سالم می باشد و به بهبود وضعیت محیط زیست کمک می کنند. سازمان هایی که از این نوع بازاریابی استفاده می کنند، هیچ فعالیتی را از مرحله ساخت و تولید تا فروش محصول به ضرر محیط زیست انجام نمی دهند و به عبارت ساده تر، همه ی فعالیت ها و اقدامات در راستای حفاظت از محیط زیست انجام می شود.
هر سازمانی پس از محاسبه مزایا و معایب این روش، سود و زیان هایی که این روش می تواند برای سازمان داشته باشد، می تواند از بازاریابی سبز استفاده کند اما اگر سازمان اعلام کند که از بازاریابی سبز استفاده می کند ملزم به رعایت قوانین مختلفی در این حیطه می شود. مثلا ایده ساخت محصول، مراحل تولید، مراحل بسته بندی و .. همه و همه نباید هیچ آسیبی به محیط زیست بزند.
اگر می خواهید در راستای بازاریابی سبز موفق عمل کنید باید یک ایده جامع پشت ساخت محصولات شما وجود داشته باشد، در انجام کار باید صادق باشید و مراحل کار را به صورت شفاف و واضح در اختیار دیگران قرار دهید، اگر مشتریان در مورد نحوه ارائه محصول از شما سوال داشتند با دقت به سوالات آن ها پاسخ دهید، سعی کنید از سازمان های معتبر زیست محیطی برای محصول خود تاییدیه بگیرید و در نهایت تعامل مثبت و دوستانه با مشتریان خود را فراموش نکنید. بازاریابی سبز ممکن است نسبت به دیگر بازاریابی ها هزینه بیشتری برای سازمان داشته باشد اما به نفع محیط زیست است.
در صورتی که تمایل به ارزیابی بازاریابی سبز داشتید، می توانید از پرسشنامه معتبر و استانداری که توسط لباس ساخته شده است، برای اندازه گیری این متغیر استفاده کنید.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و پایایی است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط لبای ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
این پرسشنامه به ارزیابی بازاریابی سبز می پردازد.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه 8 سوال دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت