تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه تعامل معلم لارداسمی و کنی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه تعامل معلم لارداسمی و کنی

این پرسشنامه توسط امید شکری و همکاران در سال 1398 ساخته شده است.

این پرسشنامه دارای 48 سال و 8 مولفه است که به سنجش تعامل معلم ها پرداخته است.

پرسشنامه تعامل معلم لارداسمی و کنی دارای روایی و اعتبار است.

تعامل معلم

تعامل معلم یکی از عناصر اساسی در فرآیند آموزش و یادگیری است که تأثیر گرانی در توسعه دانش و مهارت‌های دانش‌آموزان دارد. تعامل معلم به معنای ارتباط برقرار کردن، انگیزه‌بخشی، و هدایت دانش‌آموزان به سمت یادگیری است. در زیر به بررسی اهمیت و عناصر مختلف تعامل معلم با دانش‌آموزان پرداخته می‌شود.

**1. ارتباط فردی و حس امنیت:**
تعامل معلم اساسی‌ترین عنصر ارتباط فردی در محیط آموزشی است. این ارتباط به دانش‌آموزان احساس امان و اعتماد به نفس می‌دهد که از آن برای مواجهه با چالش‌ها و یادگیری بهتر استفاده کنند. معلمان با برقراری ارتباط فعّال می‌توانند بر تحول مثبت در رفتارها و دانش دانش‌آموزان تأثیر گذارند.

**2. انگیزه‌بخشی و تحول مثبت:**
تعامل معلم می‌تواند به عنوان یک منبع اصلی انگیزه‌بخشی برای دانش‌آموزان عمل کند. هنگامی که معلم با اهمیت دادن به تلاش‌ها و پیشرفت‌های دانش‌آموزان، آن‌ها را به ادامه تلاش و تحقق اهداف تشویق می‌کند، انگیزه دانش‌آموزان برای یادگیری افزایش می‌یابد.

**3. هدایت و راهنمایی در یادگیری:**
معلمان به عنوان راهنماهای اصلی دانش‌آموزان نقش می‌بازند. تعامل معلم در جهت ارائه راهنمایی‌ها، توضیحات و تمرین‌های مفید برای یادگیری موثر و توسعه مهارت‌هاست. همچنین، معلمان می‌توانند با ایجاد چالش‌های مناسب و متناسب با توانایی‌های دانش‌آموزان، به آن‌ها کمک کنند تا بهترین نسخه از خود را نشان دهند.

**4. ارتقاء تفکر انتقادی و خلاقیت:**
تعامل معلم با دانش‌آموزان می‌تواند به ارتقاء تفکر انتقادی و خلاقیت آن‌ها کمک کند. با ایجاد محیطی که دانش‌آموزان را به پرسش کردن، تفکر کردن به صورت انتقادی و ایده‌پردازی تشویق می‌کند، معلمان می‌توانند دانش‌آموزان را به دنیایی پویا و پراز امکانات تربیت کنند.

**5. تعامل با والدین و جامعه:**
تعامل معلم بیش از حد محدود به کلاس درس نیست و باید به تعامل با والدین و جامعه نیز توجه کرد. این تعامل می‌تواند بر توسعه یک شبکه حمایتی برای دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد و از اجتماع در فرآیند یادگیری حضور فعّالی داشته باشد.

**6. تشخیص نیازها و تفاوت‌ها:**
تعامل معلم به او این امکان را می‌دهد که نیازها و تفاوت‌های دانش‌آموزان را تشخیص داده و به طور مؤثری به این تفاوت‌ها پاسخ دهد. این به معلم اجازه می‌دهد که استراتژی‌ها و روش‌های تدریس را با توجه به نیازهای فردی دانش‌آموزان شخصی‌سازی کند.

در نهایت، تعامل معلم با دانش‌آموزان بیشتر از یک فرآیند دوطرفه است و تأثیرات آن در طولانی‌مدت بر زندگی تحصیلی و شخصیت دانش‌آموزان قابل توجه است. معلمان با برقراری ارتباط اثرگذار و ایجاد محیطی تعاملی، می‌توانند به نهاد آموزشی ابزارهایی فراهم کنند که در توسعه یک جامعه دانش‌آموزی فعّال و پویا مؤثر باشد.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه تعامل معلم لارداسمی و کنی چیست؟

این پرسشنامه به سنجش تعامل معلم با دانش آموزان پرداخته است.

تعامل معلم چیست؟

تعامل معلم به معنای ارتباط برقرار کردن، انگیزه‌بخشی، و هدایت دانش‌آموزان به سمت یادگیری است.

کاربرد تعامل معلم چیست؟

معلمان با برقراری ارتباط اثرگذار و ایجاد محیطی تعاملی، می‌توانند به نهاد آموزشی ابزارهایی فراهم کنند که در توسعه یک جامعه دانش‌آموزی فعّال و پویا مؤثر باشد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام