تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه خودکارآمدی معلم اسچانن، موران و وولفولک
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه خودکارآمدی معلم اسچانن، موران و وولفولک

این پرسشنامه توسط تشانن ـ موران و وولفولک هوی در سال ۲۰۰۱ ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی خودکارآمدی در معلمان است.

این پرسشنامه دارای 24 سوال و 3 مولفه:

  • راهبردهای آموزشی
  • مدیریت کلاس
  • درگیر کردن دانش‌آموزان می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه خودکارآمدی معلم (TSOES-LF) تایید شده است.

خودکارآمدی معلم

معلم خود به تنهایی تاثیر بسیاری بر دانش آموز دارد؛ یک معلم با رفتار و عملکردش و انتخاب روش تدریس می تواند دانش آموز را علاقه مند به کلاس درس و یادگیری کند و می دانیم که روش تدریس معلم که پیچیدگی ها و ابعاد خاص خودش را دارد، می تواند بر کیفیت یادگیری تاثیر بگذارد.

یک معلم برای اینکه بتواند به درستی ایفای نقش کند باید انگیزه، اشتیاق و انرژی کافی برای حضور در کلاس را داشته باشد و از طرفی نسبت به شغل و وظایف شغلی اش متعهد باشد. دانش آموزان باید در طول سال تحصیلی هم تعلیم ببیند و هم تربیت شوند و این هدف تحصیلی در نتیجه فعالیت های آموزشی معلم در طول سال تحصیلی محقق خواهد شد.

بر اساس نتایج مطالعاتی که در حیطه روان شناسی تربیتی انجام شده است، پیشرفت تحصیلی با خودکارآمدی معلمان در تدریس در ارتباط است؛ خودکارآمدی اصطلاحی است که برای اولین بار توسط آلبرت بندورا مطرح شد. او خودکارآمدی را باوری تعریف کرد که فرد به توانایی هایش در موقعیت های مختلف دارد.

خودکارآمدی معلمان هم باور و عقیده معلم در مورد توانایی های حرفه ای اش می باشد؛ معلمی که خودکارآمدی حرفه ای بالایی داشته باشد، از توانایی های خودش به هنگام تدریس دروس اطمینان دارد و می داند که بهترین عملکرد را به هنگام تدریس هر درسی دارد و می تواند مفاهیم درسی را به خوبی به دانش آموزان منتقل کند.

خودکارآمدی معلم تاثیر زیادی بر موفقیت مدرسه و موفقیت دانش آموزان دارد؛ گفته می شود احساس کارآمدی معلم از جمله متغیرهایی است که در پیش بینی تعهد شغلی معلم تاثیر می گذارد. بندورا بر این باور است که از میان انواع باورهای شخصی خودکارآمدی یکی از موثر ترین و با نفوذ ترین باورها در کارکرد شناختی و عملکرد رفتاری فرد است.

پس بر اساس آنچه بندورا به آن اشاره کرده است، کارآمدی معلم همان قضاوت او در مورد توانایی ها و قابلیت هایش می باشد و به پیامد های مطلوب مرتبط با یادگیری، مشارکت دانش آموزان در فعالیت های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در ارتباط است. ذکر این نکته حائز اهمیت به نظر می رشد که احساس خودکارآمدی به عنوان تنها ویژگی معلم که ارتباط قوی با موفقیت دانش آموز دارد، در نظر گرفته می شود.

در صورتی که تمایل به ارزیابی میزان خودکارآمدی معلم از ابعاد، راهبردهای آموزشی، مدیریت کلاس و درگیر کردن دانش‌آموزان داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر که توسط این محققان ساخته شده است، استفاده کنید.

 
 

 

 

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه خودکارآمدی معلم اسچانن، موران و وولفولک چیست؟

ارزیابی خودکارآمدی معلم هدف ساخت این پرسشنامه است.

پیشرفت تحصیلی با چه مولفه ای در ارتباط است؟

پیشرفت تحصیلی با خودکارآمدی معلمان در تدریس در ارتباط است

کارآمدی معلم از دید بندورا چگونه است؟

کارآمدی معلم همان قضاوت او در مورد توانایی ها و قابلیت هایش می باشد و به پیامد های مطلوب مرتبط با یادگیری، مشارکت دانش آموزان در فعالیت های تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در ارتباط است.

فواید خودکارآمدی معلم چیست؟

خودکارآمدی معلم تاثیر زیادی بر موفقیت مدرسه و موفقیت دانش آموزان دارد؛ گفته می شود احساس کارآمدی معلم از جمله متغیرهایی است که در پیش بینی تعهد شغلی معلم تاثیر می گذارد.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام