تست طرحواره های یانگ + تفسیر پیشرفته
پرسشنامه راحتی مشتری لی
  • توضیحات محصول
  • دیدگاه ها (0)
  • سوالات متداول

معرفی پرسشنامه راحتی مشتری لی

این پرسشنامه توسط لی و همکاران در سال 2012 ساخته شده است.

هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی راحتی مشتری می باشد.

این پرسشنامه دارای 10 سوال و سه بعد:

  1. موقعیت
  2. آرام
  3. امکانات جانبی می باشد

روایی و پایایی پرسشنامه راحتی مشتری لی تایید شده است.

بسیاری از سازمان های خصوصی و دولتی با مشتریان و مراجعان در ارتباط می باشند. بنابراین موفقیت اینگونه سازمان ها که در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند، در گرو جلب رضایت مشتریان است. پروسه جلب مشتری برای سازمان ها چندان پروسه راحتی به نظر نمی رسد. سازمان های مختلف برای اینکه مشتری جذب کنند باید فعالیت های متفاوتی را برای جلب رضایت مشتری ارائه دهند؛ به عنوان مثال ارائه کالا با کیفیت، کالایی که در مقایسه با دیگر رقبا ارزان تر است از جمله کارهایی است که برای جلب رضایت مشتریان انجام می شود. اما در این میان یک نکته مهم دیگر وجود دارد. حفظ مشتریان قدیمی یک نکته حائز اهمیت برای هر سازمانی است. بنابر نتایج تحقیقات صورت گرفته در حوزه مدیریت، الویت سازمان ها، در ابتدا حفظ مشتریان قدیمی و وفادار و سپس جذب مشتریان جدید می باشد.

اما یک شرکت یا سازمان چه کارهایی باید انجام دهد تا مشتری قدیمی خود را حفظ کند؟

گفته شده است استفاده از ابزار هایی برای تقویت وفاداری مشتریان همانند آنچه در قسمت بالا گفته شد و تعیین برخی راهکارها برای تداوم رابطه در دراز مدت مهم ترین کاری است که یک سازمان باید برای حفظ مشتریان خود انجام دهد. مدیران ارشد سازمانی خیلی خوب از اهمیت حفظ مشتریان آگاهی دارند. یک مدیر خوب می داند که موفقیت و توسعه سازمان در گرو رضایت مشتریان است؛ پس منطقی ترین راه، برنامه ریزی و تدوین یک برنامه دقیق برای ادامه همکاری در دراز مدت با مشتریان جدید و ثابت است.

مولفه های مرتبط با راحتی مشتری کدام اند؟

بسیاری از ویژگی ها و عوامل هستند که باعث می شود یک مشتری از یک شرکت خاص خرید کند و تمایل به ادامه همکاری با آن شرکت داشته باشد. لی و همکارانش بر اساس پژوهشی که در این زمینه انجام داده اند، متوجه شدند مولفه هایی همچون امکانات جانبی که شرکت در اختیار مشتری می گذارد، آرامشی که مشتری از خرید محصول از آن شرکت تجربه می کند و موقعیت شرکت در جلب رضایت و راحتی مشتری نقش اساسی و مهمی دارند.

شما به عنوان مشتری، در هنگام خرید از یک سازمان به چه مواردی توجه می کنید؟ چه مسائلی باعث می شود به خرید از یک سازمان در مدت زمان طولانی ادامه دهید؟ در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر راحتی مشتری داشتید؟ می توانید از پرسشنامه ای تحت عنوان راحتی مشتری که توسط لی و همکارانش در سال 2012 ساخته شده است، استفاده کنید.

خرید و دانلود مستقیم
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.

شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت

پرسشنامه راحتی مشتری لی چیست؟

این پرسشنامه با هدف ارزیابی راحتی مشتری ساخته شده است.

این پرسشنامه چند سوال دارد؟

این پرسشنامه دارای 10 سوال است.

آیا این پرسشنامه روایی و پایایی دارد؟

بله، این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟

این پرسشنامه توسط لی و همکاران ساخته شده است.

آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟

بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.

پشتیبانی در تلگرام پشتیبانی در تلگرام