پرسشنامه بازاریابی محلی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه بازاریابی محلی
این پرسشنامه توسط مسعود کیماسی و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی وضعیت ابعاد مختلف بازاریابی محلی بانک می باشد.
این پرسشنامه دارای 23 سوال و 4 بعد:
- هوشمندی محیطی و جذب مشتری
- توسعه کانال های ارتباط با مشتری
- ارائه خدمات سفارشی
- فرآیندهای مشتری مداری می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه بازاریابی محلی تایید شده است.
بازاریابی محلی
یک کسب و کار برای اینکه بتواند در بازار بی ثبات و پر تغییر کسب و کار بقای خود را تضمین کند و نسبت به رقبای خود در جایگاه برتر قرار بگیرد و در طول زمان مزیت رقابت خود را با دیگر رقبا حفظ کند، باید از ترفند های مختلف کسب و کار همچون تبلیغات و انواع روش های بازاریابی کمک بگیرد.
یکی از مواردی که می تواند به کسب و کارها برای موفقیت بیشتر کمک کند، شناخت اجتماع و محیطی است که سازمان در آن بنا شده و مصرف کنندگان در آن زندگی می کنند. کسب و کار ها برای پیشی گرفتن از رقبای خود باید بر روی بازار محلی تمرکز داشته باشند تا بتوانند موفقیت و شناخته شدن کسب و کار خود را تضمین کند.
هرگونه فعالیتی که سازمان در راستای شناساندن کسب و کار به مشتریان و درخشش کسب و کارش در بازار محلی انجام می دهد بازاریابی محلی گفته می شود. به عنوان نمونه، یک رستوران تازه تاسیس را در نظر بگیرید؛ مدیر این رستوران برای جلب مشتری چه کارهایی می تواند انجام دهد؟ بروشور یا تبلیغات کاغذی تهیه کند و آن را در خیابان های اطراف رستوران و در محل پخش کند، در روزهای خاص یا تعطیل تخفیفاتی را در نظر بگیرد تا بتواند بر تعداد مشتریان خود بیفزاید؛ این یک روش برای توسعه کسب و کار با کمک گرفتن از شیوه بازاریابی محلی است.
برخی از انواع بازاریابی محلی سنتی شامل پخش تراکت در محل، نصب تابلوهای تبلیغاتی، تهیه بروشور، تبلیغ در شبکه های تلوزیونی استانی، کمک گرفتن از یک فرد تبلیغ کننده با لباس مبدل، استفاده از کیسه ها یا بسته بندی مخصوص برای محصولات، تبلیغ در رادیو و ... می باشد.
همچنین کمک گرفتن از وب سایت، شبکه های مجازی، سفارش تبلیغ در گوگل، استفاده از پیامک های تبلیغاتی و ... برخی از شیوه های بازاریابی محلی دیجیتال است. هر کسب و کاری می تواند از بازاریابی محلی کمک بگیرد و بانک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
بنابراین بازاریابی محلی یا لوکال مارکتیک مجموعه فعالیت هایی که باعث دیده تر شدن کسب و کار می شود را در بر می گیرد و به یک محله یا منطقه خاص محدود می شود چرا که هدف آن جذب مشتریان محلی ثابت در یک شهر یا استان است.
بازاریابی محلی در این پرسشنامه از ابعاد، هوشمندی محیطی و جذب مشتری، توسعه کانال های ارتباط با مشتری، ارائه خدمات سفارشی، فرآیندهای مشتری مداری قابل بررسی است. در صورتی که تمایل به ارزیابی وضعیت ابعاد مختلف بازاریابی محلی بانک می توانید از این پرسشنامه استفاده کنید.
پرسشنامه بازاریابی محلی چیست؟
ارزیابی بازاریابی محلی هدف ساخت این پرسشنامه است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 4 بعد دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت