پرسشنامه بازاریابی اجتماعی میگنان
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه بازاریابی اجتماعی میگنان
این پرسشنامه توسط میگنان و همکاران در سال 2005 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی بازاریابی اجتماعی می باشد.
این پرسشنامه دارای 8 سوال است.
روایی و پایایی پرسشنامه بازاریابی اجتماعی میگنان تایید شده است.
دو فایل مقاله فارسی و انگلیسی نیز ضمیمه شده است.
اگر قرار باشد یک سازمان در پروسه فروش محصولات و جلب رضایت مشتریان عملکرد بالا و قابل قبولی داشته باشد، باید از تکنیک های جدید استفاده کند. خوب می دانیم که بازار فروش محصولات امروزه همانند قدیم نیست. تغییرات و تحولات دنیای امروزی بر نحوه خرید و فروش محصولات تاثیر گذاشته است. یکی از مهم ترین عواملی که به فروش بهتر محصولات کمک می کند، بازاریابی است. بازاریابی فرآیندی است که سازمان ها برای فروش محصولات و ارائه آن به مشتری استفاده می کنند و شامل روش های مختلفی می شود و انواع مختلفی دارد. یکی از انواع بازاریابی، بازاریابی اجتماعی است.
بازاریابی اجتماعی یعنی چه؟
بسیاری از شرکت ها و سازمان ها با استفاده از این نوع بازاریابی، فرآیند فروش و خدمات سازمان را پیش می برند. بر اساس این نوع بازاریابی، رضایت مشتری، نیاز سازمان و منافع جامعه مورد توجه قرار می گیرد. در عرصه مدیریت بازاریابی، بازاریابی اجتماعی یک دیدگاه کاملا جدید است.
بر اساس این دیدگاه شرکت نیاز مشتریان خودش را مورد ارزیابی قرار می دهد، به منافع سازمانی توجه زیادی دارد و در کنار این دو عامل مهم، به نفع جامعه هم توجه می کند. اگر محصولی منفعتی برای جامعه نداشته باشد، تولید نمی شود یا به فروش نمی رسد. مثلا در نظر بگیرید، مصرف سیگار برای افراد جامعه مضر است و تاثیرات جبران ناپذیری بر سلامت افراد در مدت زمان طولانی می گذارد، پس منفعتی برای جامعه به همراه ندارد. در این صورت، سازمان به ارائه محصول و فروش آن نمی پردازد.
از دیگر نکات مهمی که در این روش مورد توجه قرار می گیرد، تغییر رفتارها و عادات ناپسند روزمره افراد است. پس در این بازاریابی به جای اینکه محصول و کالایی فروخته شود، یک سبک و رفتار مثبت که می تواند در عموم افراد جامعه تغییر ایجاد کند، در معرض فروش گذاشته می شود. بنابراین می توان گفت رقابت با رقبا بر سر فروش اینکه کدام محصول بهتر است، هدف بازاریابی اجتماعی نیست بلکه هدف ارائه محصولی است که بیشترین منفعت را در پی داشته باشد. در نهایت باید به یک نکته مهم اشاره کنیم، بازاریابی اجتماعی با بازاریابی در شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، فیس بوک و... کاملا متفاوت می باشد.
در صورتی که تمایل به ارزیابی مفهوم بازاریابی اجتماعی داشتید، می توانید از پرسشنامه بازاریابی اجتماعی میگنان و همکاران که در سال 2011 ساخته شده است، استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه بازاریابی اجتماعی میگنان چیست؟
این پرسشنامه با هدف ارزیابی بازاریابی اجتماعی ساخته شده است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای ثبات درونی و بیرونی است.
این پرسشنامه چند سوال دارد؟
این پرسشنامه 8 سوال است.
این پرسشنامه توسط چه کسی ساخته شده است؟
این پرسشنامه توسط میگنان و همکاران ساخته شده است.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت