پرسشنامه بازاریابی اجتماعی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه بازاریابی اجتماعی
این پرسشنامه یک پرسشنامه محقق ساخته است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی بازاریابی اجتماعی می باشد.
این پرسشنامه دارای 30 سوال و 7 مولفه می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه بازاریابی اجتماعی تایید شده است.
بازاریابی چیست؟
احتمالا اصطلاح مارکتینگ را شنیده باشید، مارکتینگ یا بازاریابی فرآیند و فعالیتی است که در حوزه سازمان ها و کسب و کار های مختلف با اهداف مختلف انجام می شود. زمانی که یک سازمان یا شرکت از فعالیت های مرتبط با بازاریابی استفاده کند، رشد و پیشرفت زیادی خواهد داشت. به عبارت دیگر، بازاریابی تاثیر زیادی بر فرآیند جذب مشتری و ارتقا جایگاه سازمان دارد. به طور کلی هر فعالیتی که با تولید یک کالا و محصول از سمت تولید کننده و هدایت این محصول به سمت مصرف کننده در ارتباط باشد، بازاریابی می باشد.
زمانی که یک سازمان محصولی را تولید می کند، اطلاعاتی را از این محصول در اختیار مشتری می گذارد و فرآیند خرید محصول توسط مشتری را تسهیل می کند، از بازاریابی استفاده کرده است. بازاریابی فرآیندی است که در آن مشتریان با سازمان ها در ارتباط می باشند، پس شاید بتوانیم بگوییم مبنای بازاریابی برقراری ارتباط با مشتری یا مراجع است. با پیشرفت علم در این زمینه، انواع مختلفی از بازاریابی به وجود آمده است. هرکدام از انواع بازاریابی سهم به سزایی در فرآیند خرید محصول توسط مشتریان و پیشرفت سازمان دارد. به عنوان نمونه، بازاریابی رابطه مند، بازاریابی دهان به دهان و بازاریابی اجتماعی چند مدل مختلف از بازاریابی می باشد.
بازاریابی اجتماعی چیست؟
یکی از انواع بازاریابی، بازاریابی اجتماعی نام دارد که یک علم جدید است. این نوع بازاریابی در بستر اجتماع روی می دهد. در این نوع بازاریابی، بازاریابان، اهداف و مقاصد بازاریابی سازمان را به گونه ای طراحی می کنند تا به نفع مردم جامعه باشد و در کوتاه مدت و بلند مدت به مردم سود برساند. در واقع منافع جامعه در این بازاریابی به شدت مورد توجه است.
علاوه بر موارد ذکر شده، تغییر رفتار در سطح اجتماع یکی دیگر از اهداف بازاریابی اجتماعی است. به عنوان مثال، انتشار آگهی تلوزیونی در مورد مضرات سیگار یک بازاریابی اجتماعی است که قصد دارد به مردم بگوید باید از استعمال سیگار دوری کنند و در رفتار خود تغییر ایجاد کنند. پس بسیار بهتر است بگوییم هدف در اینجا تغییر رفتار مصرف کننده به طوری که برای او مزایا داشته باشد، می باشد.
لازم به ذکر است بازاریابی اجتماعی با آنچه در شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب، اینستاگرام و فیس بوک و... رخ می دهد، متفاوت است. اگر تمایل به ارزیابی متغیر بازاریابی اجتماعی داشتید، می توانید از پرسشنامه استاندارد و محقق ساخته بازاریابی اجتماعی استفاده کنید و به اطلاعات خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.
پرسشنامه بازاریابی اجتماعی چیست؟
ارزیابی بازاریابی اجتماعی هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله، این پرسشنامه دارای نمره گذاری است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله، این پرسشنامه دارای روایی و اعتبار است.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه 7 مولفه دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت