پرسشنامه نقاط قوت و ضعف بازاریابی فدراسیون های ورزشی
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
پرسشنامه نقاط قوت و ضعف بازاریابی فدراسیون های ورزشی
این پرسشنامه توسط اکبری یزدی و همکاران ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی نقاط قوت و ضعف بازاریابی فدراسیون های ورزشی می باشد.
این پرسشنامه دارای 14 سوال و 2 بعد می باشد.
روایی و پایایی پرسشنامه نقاط قوت و ضعف بازاریابی فدراسیون های ورزشی تایید شده است.
بازاریابی ورزشی
بازاریابی اصطلاح نام آشنای این روزهای هر کسب و کاری است؛ بازاریابی در مشاغل امروزی به عنوان فرآیندی در نظر گرفته می شود که می تواند مزایای زیادی هم برای سازمان ها و هم کارمندان داشته باشد. جالب است بدانید بازاریابی نه تنها در حوزه سازمان های مختلف بلکه در سازمان های ورزشی هم مهم است و باید به آن به عنوان مسئولیتی که بر عهده نه یک فرد بلکه افراد صاحب مقام در حوزه ورزشی، نگاه کرد.
بازاریابی در حوزه ورزشی به نسبت دیگر سازمان ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و شاید کمتر در مورد آن تحقیقاتی صورت گرفته باشد. به باور عموم افراد بازاریابی در حوزه اعمال ورزشی، بسیار ضعیف است. اما این باور از کجا می آید؟ از آنجایی که بازاریابی در حوزه ورزش هنوز آن طور که باید درک نشده و خوب چون درک افراد از آن کامل نیست، آنگونه که باید در حوزه ورزشی اعمال نمی شود.
بازاریابی در ورزش همانند دیگر موارد اشاره به برآورده ساختن نیازها و تقاضاهای ورزشی دارد و برطرف کردن خواسته های ورزشی در بازاریابی ورزش مورد توجه قرار گرفته است. بازاریابی در ورزش یک فرآیند مستمر و ادامه دارد است که در محیطی کاملا پویا انجام می شود و بر اساس آن بازار اعمال ورزشی تغییر می کند.
اما بازاریابی در بازار ورزشی به موارد مختلفی بستگی دارد؛ مثلا نوع محصول ورزشی، علاقه به ورزش، تمایل به مبادله کالا و محصولات ورزشی و غیره. در حوزه ورزشی، ورزشکاران در هر حیطه ورزشی که فعالیت می کنند، خریداران محصول ورزشی هستند و تماشاگران رویداد های ورزشی به عنوان بازار ورزش در نظر گرفته می شوند.
اما چرا بازاریابی ورزشی اهمیت دارد؟ اهمیت بازاریابی ورزشی به آن دلیل است که می تواند با سود و منفعت زیاد همراه شود. این سود و منفعت می تواند در حوزه های مختلف معنا پیدا کند؛ مثلا آگاهی دادن درباره وذرش و تشویق افراد برای شرکت در رویدادها و مسابقات ورزشی، هدایت افراد به سمت ورزشگاه ها و... برخی از سود و منفعت بازاریابی ورزشی است که در پی آن نفع مالی زیادی وجود خواهد داشت.
از دیگر سو بازاریابی ورزشی می تواند اطمینان، صداقت، نشاط و تعهد ایجاد کند. در صورتی که تمایل به ارزیابی نقاط قوت و ضعف بازاریابی فدراسیون های ورزشی بر اساس دو بعد مختلف داشته باشید، می توانید از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید و به اطلاعات جالبی در این خصوص دست پیدا کنید.
این پرسشنامه چند مولفه دارد؟
این پرسشنامه دو بعد دارد.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی انقاط قوت و ضعف بازاریابی فدراسیون های ورزشی هدف ساخت این پرسشنامه است.
آیا این پرسشنامه دارای اعتبار و روایی است؟
بله این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.
آیا این پرسشنامه نمره گذاری دارد؟
بله این پرسشنامه نمره گذاری دارد.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت