پرسشنامه آمیخته بازاریابی ورزش معماری
- توضیحات محصول
- دیدگاه ها (0)
- سوالات متداول
معرفی پرسشنامه آمیخته بازاریابی ورزش معماری
این پرسشنامه توسط معماری در سال 1386 ساخته شده است.
هدف از ساخت این پرسشنامه ارزیابی آمیخته بازاریابی در ورزش می باشد.
این پرسشنامه دارای 45 سوال و 8 مولفه است.
روایی و پایایی پرسشنامه آمیخته بازاریابی ورزش معماری تایید شده است.
یک فایل مقاله نیز ضمیمه شده است.
بازار یابی ورزشی
امروزه بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از فرآیند بازاریابی استفاده می کنند زیرا تاثیر این فرآیند بر خرید و فروش و سودآوری سازمان غیر قابل انکار است. بازاریابی که به آن مارکتینگ هم گفته می شود یک فرآیند پویا بوده که سازمان از طریق آن محصولاتش را به مشتریان معرفی کرده و آن ها را از طریق این فرآیند با سازمان درگیر می کند.
بازاریابی به جذب مشتریان و افزایش مشتریان وفاداری کمک می کند و جز اصلی مدیریت و کسب و کار محسوب می شود.
در بازاریابی سه رکن مهم و اساسی وجود دارد؛ سازمان یا نهادی که اقدام به بازاریابی می کند باید بازارشناسی به معنای شناخت مشتریان و نیازهای آن ها، بازارسازی به معنای خلق و به دست آوردن سهم بازار و بازارداری به معنای حفظ سهم بازار را یاد بگیرد و در این فرآیند به کار بگیرد.
مهم ترین اهداف بازاریابی، جلب توجه مخاطب در بازار، متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصولات و در نهایت ارائه محصولات به بهترین نحو ممکن به مشتریان است.
آمیخته بازاریابی ورزش متغیری است که اخیرا توسط پژوهشگران مورد بررسی قرار گرفته است. منظور از آمیخته بازاریابی ورزش مجموعه ابزارهای بازاریابی است که سازمان ها با در هم آمیختن آن برای پاسخگویی به بازار مورد هدف تلاش می کنند و از آن استفاده می کند. به عبارت ساده تر، هر فعالیتی که سازمان برای افزایش تقاضای محصولات و خدمت رسانی بهتر انجام دهد، همان آمیخته بازاریابی می باشد.
امروزه ورزش تبدیل به یک پدیده پر طرفدار جهانی شده است و مانند گذشته فقط جنبه سرگرمی یا تفریح ندارد؛ بسیاری از کشورها با سرمایه گذاری بر ورزش از این طریق کسب درآمد می کنند و بر چرخه اقتصاد خود تاثیر مثبت می گذارند. از همین رو، کشورهای مختلف به دنبال یافتن راه هایی برای افزایش درآمد و کسب سود و سرمایه از ورزش هستند و در این خصوص از شیوه های بازاریابی نوین به خصوص بازاریابی آمیخته ورزش استفاده می کنند و از این طریق به موفقیت های بزرگ و ویژه دست پیدا می کنند.
در این پرسشنامه آمیخته بازاریابی در ورزش با 8 بعد مرتبط دانسته شده است؛ این 8 بعد عبارت اند از:
حمایت مالی، مدیریت ترویج، مدیریت قیمت گذاری، قدرت حاکم بر بازار، مدیریت روابط عمومی، مدیریت فرایند، مدیریت مکان، مدیریت نشان.
در صورتی که تمایل به ارزیابی متغیر آمیخته بازاریابی در ورزش با توجه به ابعاد ذکر شده، داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از این پرسشنامه استاندارد و معتبر استفاده کنید.
آمیخته بازاریابی ورزش چیست؟
آمیخته بازاریابی ورزش مجموعه ابزارهای بازاریابی است که سازمان ها با در هم آمیختن آن برای پاسخگویی به بازار مورد هدف تلاش می کنند و از آن استفاده می کند.
هدف از ساخت این پرسشنامه چیست؟
ارزیابی آمیخته بازاریابی ورزش هدف ساخت این پرسشنامه است.
بازاریابی چیست؟
بازاریابی که به آن مارکتینگ هم گفته می شود یک فرآیند پویا بوده که سازمان از طریق آن محصولاتش را به مشتریان معرفی کرده و آن ها را از طریق این فرآیند با سازمان درگیر می کند.
نظر خود را راجع به این فایل برای ما بنویسید.
شماره همراه و ایمیل شما به نمایش عمومی قرار نخواهد گرفت